Fler produkter i mellanmålssortimentet MINI MEAL: MINI MEAL Start! - vaniljyoghurt med Müsli i tre smaker

Fler produkter i mellanmålssortimentet MINI MEAL: MINI MEAL Start! - vaniljyoghurt med müsli i tre smaker I maj 2002 kom Arla Foods nya mellanmålsortiment MINI MEAL ut i mejeridiskarna. Först ut var MINI MEAL vaniljris med fruktsås, som blev en mycket uppskattad mellanmålsprodukt. Nu kommer MINI MEAL vaniljyoghurt med Start! i tre olika müslismaker: Mjölkchoklad, Naturell och Russin. MINI MEAL Start! är komplett med vaniljyoghurt i portionsbägare, müsli samt sked. Fetthalten är mellan 3,1 till 3,3 procent. Marknaden för kylda mellanmål fortsätter att växa och 83 procent av befolkningen äter någon form av mellanmål varje dag*. Den moderna konsumenten vill ha nyttiga och fräscha mellanmål som dessutom är bekväma att äta direkt. MINI MEAL Start! med vaniljyoghurt är ett ätfärdigt mellanmål med sked som både är energirikt och gott och som dämpar sötsuget som ofta uppstår på eftermiddagen . - Marknaden för portionsförpackade kylda mellanmål växer för närvarande med 14 procent per år**. Dit räknas bland annat yoghurt i bägare, drickyoghurt och gröt/ris-produkter i tvåkammarbägare. Konsumenterna efterfrågar kompletta, nyttiga och goda mellanmål och vi hoppas att MINI MEAL vaniljyoghurt med Start! ska bli minst lika populär som MINI MEAL vaniljris, säger Mette Rehnström, projektledare Arla Foods. Tre nya müslismaker * MINI MEAL Start! Vaniljyoghurt med müsli Naturell * MINI MEAL Start! Vaniljyoghurt med müsli Russin * MINI MEAL Start! Vaniljyoghurt med müsli Mjölkchoklad MINI MEAL fakta MINI MEAL Start! innehåller 220 gram vaniljyoghurt och 25 gram Start! som förpackas i en bägare med genomskinligt topplock samt tillhörande sked. Fetthalten varierar från 3,1 till 3,3 procent beroende på produkt och är beräknad på det sammanlagda fettet i yoghurt och müsli. MINI MEAL Start! finns att köpa från och med vecka 10 i livsmedels- och närbutiker. Konsumentpriset är cirka 10 kr. För pressbilder: www.arla.se/bildarkiv *Källa: Movement Shopper Watch 2002 ** AC Nielsen, 2002 För mer information kontakta: Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods, tfn 08-789 58 84, 070-689 5884, e- post: inger.soderlund@arlafoods.com Birgitta Wessman-Neander, projektledare PR, Arla Foods, tfn: 08-789 54 35, 070-689 54 35, e-post: birgitta.wessman-neander@arlafoods.com Arla Foods är Europas största mejeriföretag. En ekonomisk förening som ägs av 17 900 svenska och danska mjölkbönder. Med drygt 19 000 anställda omsätter vi drygt 40 miljarder svenska kronor på lika stor hemma- som exportmarknad. Arla Foods producerar mjölkbaserade livsmedel i åtta länder och har försäljningskontor över hela världen. Med rötterna i åkermarken, på både den svenska och danska sidan om Öresundsbron, exporterar vi mejerivaror till Europa, Asien och USA. Verksamheten omfattar hela kedjan från mjölkproduktion till färdiga produkter. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00330/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/06/20030206BIT00330/wkr0002.pdf