Ny Del Monte smak - Röd Exotisk

En drickfärdig vårnyhet: Ny Del Monte smak - Röd Exotisk Under 2001 lanserade JO Bolaget Del Monte Tropisk som snabbt blev en uppskattad juice. Nu kommer ytterligare en tropisk juice med exotisk smak. Del Monte Röd Exotisk som innehåller juice från sju olika frukter. De sju frukterna är äpple, apelsin, citron, fläderbär, ananas, jordgubb och passionsfrukt. Juicen är den första röda juicen i Del Montes sortiment. Den kommer i 1-litersförpackning och finns i butik från och med vecka 15. Del Monte Röd Exotisk är Del Montes första röda juice med exotisk smak. Del Monte förpackas aseptiskt, det vill säga i sterila och lufttäta förpackningar, vilket gör att hållbarheten är fyra månader. Oöppnad förpackning behöver inte förvaras i kylskåp och blir på så vis en favorit på picknicken, i sommarstugan och i båten. Priset per förpackning är ca 11 kr. - Tillväxten på juicemarknaden är positiv och störst är den inom drickfärdig juice där Del Monte ingår. Röd Exotisk är en drickfärdig juice utan fruktkött med samma höga kvalitet som det övriga Del Monte- sortimentet och smaken är lätt syrlig och inte för söt, säger Kattis Cobdal, produktchef JO Bolaget. JO Bolagets egna undersökningar visar att tropiska och exotiska smaker är de populäraste smakerna efter apelsin och äpple och att dessa alternativ efterfrågas allt mer av konsumenterna. Till skillnad från många andra juicer där de dominerande smakerna är apelsin eller äpple, kännetecknas Del Monte av just sina tropiska smakblandningar. Näringsvärde per 100 gram (ca 1 dl) Energivärde: 200 kJ/50 kcal, protein mindre än 0,5 g, kolhydrat 11 g, fett mindre än 0,5g. Fakta Del Monte Del Monte kännetecknas främst av tropiska smaker och är marknadsledande inom den aseptiska drickfärdiga juicemarknaden. Juicerna innehåller inget fruktkött. Del Montes 1-liters sortiment · Apelsin · Apelsin/Äpple/Passion · Ananas/Apelsin · Tropisk · Äpple · Röd Exotisk (ny) För mer information kontakta: Birgitta Wessman-Neander, projektledare PR, Arla Foods, tfn: 08-789 54 35, 070-689 54 35, e-post: birgitta.wessman-neander@arlafoods.com Inger Söderlund, PR-chef Arla Foods, tel 08-789 58 84, 070-689 5884, e-post: inger.soderlund@arlafoods.com Fakta om JO Bolaget JO Bolaget, som är marknadsledare inom juice i Sverige, ägs till lika delar av mejeriföretagen Arla Foods och Skånemejerier. JO Bolaget marknadsför varumärkena Tropicana, BRAVO, JO, God Morgon, Del Monte och Frukternas Nektar (nektar). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/28/20030228BIT00820/wkr0002.pdf