• Besqab AB/

Aros Bostad erhåller bygglov för 213 nya lägenheter i Solna – planerad byggstart Q1 2023

Aros Bostadsutveckling AB publ (”Aros Bostad”) har erhållit bygglov för 213 bostäder i kvarteret Femöringen i Solna. Byggstart planeras till första kvartalet 2023. Projektet förvärvades i november 2021 och samtliga bostäder såldes som hyresrätter till den globala kapitalförvaltaren Patrizia i juni 2022.

Magnus Andersson, VD Aros Bostad säger:
”I och med bygglovet säkrar vi att produktionen av Femöringen kan genomföras som planerat, med byggstart under årets första kvartal. Aros Bostad har ett bra läge på den rådande marknaden. Vi agerade tidigt på den nedgång som vi såg komma, vilket resulterade i den större hyresrättsförsäljning som vi gjorde förra året. För oss innebär det att vi redan har slutsålt i de projekt vi nu producerar och kan fortsätta leverera på produktionsmålen i vår affärsplan.”

Aros Bostads Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Erik Penser Bank. Finansiell information återfinns på www.arosbostad.se/investerare

Aros Bostad utvecklar välplanerade bostäder av hög kvalitet, med sunda materialval och gestaltning som står sig över tid. Geografiskt fokus är områden med goda kommunikationer inom Storstockholm, Uppsala och Mälardalen. Genom att agera långsiktigt, med ansvar för hela värdekedjan, skapas en trygg bostadsaffär för kunderna och en stabil avkastning åt investerarna. Bolaget bildades 2006 och driver, per den 30 september 2022, 34 bostadsprojekt i olika utvecklingsskeden, motsvarande cirka 5 000 bostäder. I Q3 2022 tecknades bindande avtal rörande förvärv av ytterligare 34 projekt, motsvarande 1 505 bostäder. 23 av dessa projekt tillträddes under oktober 2022. Aros Bostadsutveckling AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market, där bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information finns på www.arosbostad.se

I och med bygglovet säkrar vi att produktionen av Femöringen kan genomföras som planerat, med byggstart under årets första kvartal. Aros Bostad har ett bra läge på den rådande marknaden. Vi agerade tidigt på den nedgång som vi såg komma, vilket resulterade i den större hyresrättsförsäljning som vi gjorde förra året. För oss innebär det att vi redan har slutsålt i de projekt vi nu producerar och kan fortsätta leverera på produktionsmålen i vår affärsplan.