Aros Bostad tecknar entreprenadavtal med Active Bygg för 15 nya radhus i Huddinge

Aros Bostadsutveckling AB publ (”Aros Bostad”) har tecknat entreprenadavtal med Active Bygg AB avseende uppförande av 15 radhus i Huddinge kommun, vilket motsvarar en etapp av totalt tre etapper med bostadshus inom projektet Tallbacken, Snättringe. Radhusen, som beräknas vara färdigställda under första kvartalet 2024, uppförs med stommar och fasader i trä.

En av etapperna utgörs av fyra flerbostadshus, vilka kommer att uppföras som hyresbostadshus åt kapitalförvaltaren Patrizia. Den sista etappen, som ännu ej startats, kommer att utgöras av radhus. Waldemarson arkitekter har ritat samtliga bostäder.

”Det är roligt att kunna bygga ännu ett radhusprojekt tillsammans med Active Bygg. Våra radhus i Tallbacken, Snättringe är goda exempel på hur en till stora delar standardiserad produkt kan anpassas till olika omgivningar och detaljplaner, tack vare ett visst mått av flexibilitet.”

Bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Erik Penser Bank. Finansiell information återfinns på www.arosbostad.se/investerare

Sedan 2006 utvecklar Aros Bostad välplanerade bostäder av hög kvalitet, med sunda materialval och gestaltning som står sig över tid. Geografiskt fokus är Storstockholm, Uppsala och Mälardalen. Genom att agera långsiktigt, med ansvar för hela värdekedjan, skapas en trygg bostadsaffär för kunderna och en stabil avkastning åt investerarna. Per den 31 december 2022 driver bolaget 63 bostadsprojekt i olika utvecklingsskeden, motsvarande cirka 6 500 bostäder. Aros Bostadsutveckling AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market, där bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information på www.arosbostad.se