• Besqab AB/

Aros Bostad tecknar entreprenadavtal med MVB Öst för ytterligare 92 lägenheter i Sundbyberg

Aros Bostadsutveckling AB publ (”Aros Bostad”) har tecknat entreprenadavtal med MVB Öst AB för uppförande av 92 lägenheter i centrala Sundbyberg, vilket motsvarar den andra etappen av utvecklingsprojektet Fabriksparken T1 och T2.

Totalt omfattar Fabriksparken tre nya bostadskvarter, varav Aros Bostad utvecklar det andra kvarteret om 191 lägenheter. Båda etapperna är säljstartade och produktionen av den andra etappen påbörjas under andra kvartalet 2022. MVB Öst är totalentreprenör för båda etapperna.

”Vi ser en stark efterfrågan för våra bostäder i Sundbyberg och är glada över att fortsätta samarbetet med MVB Öst även för Fabriksparkens andra etapp. Båda etapperna byggs för att kunna certifieras enligt Svanen.

Bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Erik Penser Bank. Finansiell information återfinns på www.arosbostad.se/investerare

Aros Bostad är en bostadsutvecklare i Storstockholm med fokus på utveckling av moderna, funktionella och hållbara bostäder i attraktiva geografiska lägen, med materialval och gestaltning som står sig över tid. Bolaget förvärvar, utvecklar och/eller konverterar kommersiella fastigheter och mark till byggrätter eller färdiga bostäder. Genom att agera långsiktigt, med ansvar för hela värdekedjan, skapas en trygg bostadsaffär för kunderna och en stabil avkastning åt investerarna.

Bolaget bildades 2006 och dess geografiska fokus är Storstockholm och Uppsala. Aros Bostad driver per den 30 september 2021 totalt 30 bostadsutvecklingsprojekt i olika utvecklingsskeden motsvarande cirka 4 800 bostäder. Aros Bostadsutveckling AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market. Bolagets Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Erik Penser Bank. Mer information finns på www.arosbostad.se