Slutsålt i Aros Bostads nyproduktionsprojekt T2 Fabriksparken i Sundbyberg

Aros Bostadsutveckling AB publ (”Aros Bostad”) har sålt den sista lägenheten av 99 i nyproduktionsprojektet T2 Fabriksparken. Projektet, som består av två etapper med totalt 191 bostäder, förvärvades i juni 2020 som ett JV tillsammans med den finska institutionen Varma. Inflyttning påbörjas under första kvartalet 2023.

Louise Saxholm, Försäljnings- och marknadschef Aros Bostad säger:
”Det känns mycket roligt att vi nu har sålt samtliga lägenheter i Fabriksparkens första etapp, trots en utmanande marknad under hösten. Fabriksparken är ett väldigt fint projekt med kombinationen av moderna bostäder och historiska miljöer, mitt i centrala Sundbyberg.”

Aros Bostads Certified Adviser på Nasdaq First North Growth Market är Erik Penser Bank. Finansiell information återfinns på www.arosbostad.se/investerare

Aros Bostad utvecklar välplanerade bostäder av hög kvalitet, med sunda materialval och gestaltning som står sig över tid. Geografiskt fokus är områden med goda kommunikationer inom Storstockholm, Uppsala och Mälardalen. Genom att agera långsiktigt, med ansvar för hela värdekedjan, skapas en trygg bostadsaffär för kunderna och en stabil avkastning åt investerarna. Bolaget bildades 2006 och driver, per den 30 september 2022, 33 bostadsprojekt i olika utvecklingsskeden, motsvarande cirka 4 900 bostäder. I Q3 2022 tecknades bindande avtal rörande förvärv av ytterligare 34 projekt, motsvarande 1 505 bostäder. 23 av dessa projekt tillträddes under oktober 2022. Aros Bostadsutveckling AB (publ) är noterat på Nasdaq First North Growth Market, där bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank. Mer information finns på www.arosbostad.se