Delårsrapport januari-september 2000

Delårsrapport januari-september 2000 Skjutbar bakgrundselektrod ger Array nya kunder samtidigt som utvecklingen behöver mer tid. Fuji-Xerox och Epson tecknar avtal om utvärdering av TonerJet . Matsushita väljer den skjutbara bakgrundselektroden och avvaktar i tre till sex månader med beslut om produktifiering. Array ökar ägarandelen i Imsys till 51,4% av aktiekapitalet respektive 41,9% av röstetalet. Imsys introducerar en förbättrad version av sin processor. Ledande mobiltelefonitillverkare utvärderar processorn för framtida produkter. Array Displays tecknar licensavtal med en världsledande tillverkare av publika informationsskyltar som innebär en engångsersättning samt framtida royalty. Rörelsekostnaderna uppgick till 56,4 MSEK (60,5). Efter intäkter på 8,3 MSEK (22,4) uppgick resultatet efter finansiella poster till -55,5 MSEK (- 36,5), varav resultatandelen från intressebolaget Imsys uppgick till -10,5 MSEK (-0,8). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00800/bit0001.doc Hela rapporten http://www.bit.se/bitonline/2000/10/30/20001030BIT00800/bit0002.pdf Hela rapporten