Arrowhead köper in sig i Pangea1

Mer kabelplats ger högre hastighet Arrowhead köper in sig i Pangea1 Arrowhead och Pangea Ltd tecknade nyligen ett avtal som innebär att Arrowhead köper fyra fiberpar i Pangeas optiska fiberkabel Pangea1, som förbinder Stockholm, Malmö, Köpenhamn, Oslo och Göteborg samt ett större antal mellanliggande orter och städer. Tillgången till fiber i Pangeas 2 010 kilometer långa kabelring ökar Arrowheads kapacitet för Internet-trafik och ger företaget möjlighet att expandera ytterligare på den skandinaviska marknaden. * Vi jämförde de olika kabelbolagen på marknaden och Pangea var det enda som svarade mot våra krav, säger Roland Undhagen, affärsutvecklingsdirektör hos Arrowhead. De kunde skräddarsy ett avtal som stämmer väl med våra krav på pris och prestanda. Pangea har dessutom flexibel service och tillgänglig expertis, vilket också bidrar till att vi valde dem före andra. * Vi välkomnar Arrowhead som kund, säger Stephen Lovas, affärsområdeschef för Pangeas Sales and Marketing. Som nykomlingar på marknaden strävar vi efter att kunna erbjuda våra kunder bättre avtal än våra konkurrenter. Pangea Network täcker snabbväxande nya Internet-destinationer och gör det möjligt för kunden att placera mesta bandbredd där den bäst behövs vid varje given tidpunkt. Ring gärna för mer information: Roland Undhagen, Affärsutvecklingsdirektör, Arrowhead, tel: 020-110 20 30 Maria Öhgren, Informationsdirektör, Arrowhead, tel: 08-723 39 04 Stephen Lovas, Executive Vice President of Sales and Marketing at Pangea Ltd, tel: +1 914 989 2211 Om Arrowhead Arrowhead är en av Sveriges största nya operatörer av bredbandsnät. Vår affärsinriktning är att med hög kvalitet leverera bredbandslösningar och avancerade konsulttjänster till företag i Norden och länderna runt Östersjön. Arrowhead kopplar upp företag med bredband hela vägen från Internet, via stamnät, regionalnät, stadsnät; till access fram till arbetsplatsen. Vi har utvecklat en gedigen kompetens inom systemintegration och kundservice, som säkerställer att varje investering blir affärsmässig för uppdragsgivaren. Vi har varit verksamma sedan 1986 och har ca 400 medarbetare från Luleå till Köpenhamn. www.arrowhead.se Om Pangea Pangea Ltd är ett av de största carrier network-företagen i norra Europa, Skandinavien och Baltikum. Företaget är inriktat på att leverera utökade infrastrukturer och tjänster på telekommunikationsområdet för att tillgodose hela världens efterfrågan på bredband för röst-, data-, video- och Internettrafik. Företaget använder teknologiskt avancerad fiberoptik med hög kapacitet för att knyta ihop storstäder och ekonomiska centra i norra Europa, Skandinavien och Baltikum. Pangea Ltd har sitt europeiska högkvarter i Amsterdam och kontor i New York, London, Köpenhamn, Stockholm, Oslo, Helsingfors, Paris och Frankfurt. www.pangea.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/10/20010110BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/10/20010110BIT00590/bit0002.pdf