Artimplants nyemission kraftigt övertecknad

Artimplants nyemission kraftigt övertecknad När teckningstiden gick ut i fredags hade det tecknats 28,7 miljoner aktier. Emissionen omfattar 12 miljoner aktier och kommer att tillföra bolaget 48 MSEK före emissionskostnader. Direkt efter helgerna kommer Artimplants styrelse fatta beslut om bolaget skall emittera ytterligare 3,6 miljoner aktier med stöd av bemyndigandet från Bolagsstämman i november 2003. För ytterligare information kontakta: Tord Lendau, VD, tel 031-746 56 00, 0708-369 403, tord.lendau@artimplant.se Ulf Åkerblom, Director Corporate Communications, tel 031-746 56 00, 0709-675 999, ulf.akerblom@artimplant.se ARTIMPLANT Artimplant är ett biomaterialföretag fokuserat på problemlösningar inom ortopedisk kirurgi. Artimplant bedriver forskning och utveckling samt utveckling av tillverkningsprocesser av nedbrytbara implantat i syfte att återskapa ett aktivt liv. Företagets egenutvecklade biomaterial bygger på en ny teknologi som öppnar nya marknader inom ortopedisk kirurgi och närliggande områden där de medicinska behoven är stora. Artimplant har bland annat utvecklat och patenterat ett antal olika nedbrytbara ledbandsimplantat, som genomgår kliniska prövningar. Bolagets affärsmodell är att utlicensiera produkter och teknologi till globala partners. Artimplant är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00620/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/22/20031222BIT00620/wkr0002.pdf