Inbjudan till presentation av Artimplants årsredovisning och prospekt i samband med nyemission Artimplant genomför en företrädesemission med teckningstid 7-28 mars 2003. Årsredovisning och prospekt presenteras och kommenteras av CEO Tord Lendau, medicinska chefen Elisabeth Liljensten och CFO Jonas Ström vid en konferens för aktie- och finansmarknad och media i Göteborg. Dag: Onsdagen den 12 mars Tid: 18.00 Plats: Scandic Hotel Europa, Göteborg Lättare förtäring serveras. Anmälan via e-post till: info@artimplant.se Välkommen! Artimplant AB 2003-03-06 ARTIMPLANT Artimplant är ett biomaterialföretag fokuserat på problemlösningar inom ortopedisk kirurgi. Artimplant bedriver forskning och utveckling samt utveckling av tillverkningsprocesser av nedbrytbara implantat i syfte att återskapa ett aktivt liv. Företagets egenutvecklade biomaterial bygger på en ny teknologi som öppnar nya marknader inom ortopedisk kirurgi och närliggande områden där de medicinska behoven är stora. Artimplant har bland annat utvecklat och patenterat ett antal olika nedbrytbara ledbandsimplantat, som genomgår kliniska prövningar. Bolagets affärsmodell är att utlicensiera produkter och teknologi till globala partners. Artimplant är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/07/20030307BIT00040/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/07/20030307BIT00040/wkr0002.pdf