Född: en ny expansiv konsultjätte med lokal förankring

Idag byter 70 kontor inom företagsnära tjänster namn när PWC:s Business Services återuppstår som Aspia. Det nya Aspia har 1100 anställda och en omsättning på 1 miljard kronor från start.

Aspia är i och med detta en ny svensk konsultjätte inom redovisning, lön och rådgivning. Siktet framöver är inställt på att leda digitaliseringen och tjänsteutvecklingen inom affärsnära tjänster.

Med 1 100 medarbetare på fler än 70 kontor och omkring 27 000 kunder erbjuder Aspia svenska företagare kraften hos en marknadsledande aktör kopplat till mervärdet i lokal förankring.

– Vår samlade expertis gör oss troligtvis till den största kunskapsbanken i Norden när det gäller företagande. Vi kan gallra och förädla kunskap så att vi tillsammans kan göra företagandet enklare, för alla Sveriges företagare, säger Magnus Eriksson, VD för Aspia

I och med att Aspia tar form kommer kontor runt om i hela landet att skyltas om. Men förändringen blir inte bara kosmetisk.

– Våra kunder kommer inte att märka någon större skillnad till att börja med, de behåller samma kontaktpersoner med samma lokala förankring. Men på längre sikt kommer de att märka att vårt produkt- och tjänsteutbud kommer att utvecklas i hög takt, allt för att driva digitalisering och tillgänglighet som underlättar för företagare. Och redan i höst blir vi ännu större i och med den planerade sammanslagningen med KPMG:s redovisningsenhet, säger Magnus Eriksson.

För mer information, kontakta:
Anna Bergstedt, kommunikationsansvarig, 0709-29 34 31, anna.bergstedt@aspia.se

Om Aspia
Vårt mål är att hjälpa Sveriges företagare med allt de kan behöva för att starta, driva, växa och växla sina företag. Vi är marknadsledande med 27 000 kunder och 1 100 medarbetare på 70 kontor som hjälper våra kunder med att hantera löner, redovisning och affärsrelaterad rådgivning. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det dom är bäst på. Så hjälper vi till med resten.

Du hittar kontaktuppgifter och information om oss på aspia.se

Citat

Magnus Eriksson, VD