Idag släpps nya MyBusiness – för företagaren som vill ha full kontroll

Ett nytt, smidigt gränssnitt och funktioner i framkant ska göra marknadens bästa affärsplattform, MyBusiness, ännu bättre. Enkelt, tryggt och utan krångel – så att du som företagare kan fokusera på det du gör bäst.

Tycker du att administration är tråkigt? Att lönehantering och redovisning är tidskrävande? Sedan 2012 har vi via MyBusiness hjälpt företagare med just detta; att strukturera verksamhetens ekonomi, göra det obegripliga begripligt och det komplicerade enkelt.

I MyBusiness har företag och verksamheter kunnat samla verksamhetens viktigaste funktioner, från löne- och redovisningssystem till kvitto- och fakturahantering. Plattformen är utvecklad tillsammans med användare – kunder och medarbetare – och efter 2,5 års utveckling lanseras nu nya MyBusiness.

– På Aspia är vi stolta över att dagligen kunna underlätta för Sveriges företagare att driva och utveckla sina verksamheter, oavsett storlek på företag. Därför är det med stor glädje som vi kan erbjuda en så avancerad, men samtidigt lättanvänd, ny affärsplattform. Den totala Aspia-upplevelsen gör nu företagande ännu lättare och ännu smidigare, säger Magnus Eriksson, vd på Aspia.

Stora nyheter är bland annat den utökade möjligheten till ett ännu effektivare samarbete mellan kund och Aspia. En överskådlig användarupplevelse ger kunden utökade insikter och det blir tydligt vad som behöver hanteras. Med modern teknik skapar vi utrymme för ständig utveckling av nya funktioner. Aspia som har ambitionen att vara Sveriges företagares bästa vän vill med nya MyBusiness även bli det självklara valet för ekonomichefen. Aspia har en tydlig strategi att via MyBusiness driva digitalisering i hela branschen, och via nya MyBusiness tas nu ett stort kliv framåt.

– Med nya MyBusiness tar vi avstamp i en plattform som är utformad för att växa och utvecklas med tiden. Där ser vi en enorm potential för större företag. Nya MyBusiness gör det lättare för oss att ständigt förbättra och uppdatera plattformen, till exempel genom att kontinuerligt utveckla nya funktioner och tjänster, säger Adam von Köhler, ansvarig för MyBusiness i Aspia.

Ett antal pilotkunder har använt nya MyBusiness sedan i maj 2018, och i mitten av mars startar den successiva utrullningen till alla befintliga kunder. Från och med idag välkomnar vi nya kunder till nya MyBusiness.

För mer information, kontakta:
Anna Bergstedt, kommunikationsansvarig Aspia, 0709-29 34 31, anna.bergstedt@aspia.se

Om Aspia
Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 70 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig. Vi tror på framgång och mest på att företagare ska få ägna sig åt det dom är bäst på. Så hjälper vi till med resten. Mer information om oss finns på www.aspia.se.