Spelbolaget Aspire Global förstärker styrelsen med två erfarna svenskar

Carl Klingberg blir ordförande och Fredrik Burvall från Cherry blir styrelsemedlem

Aspire Global utvecklar och marknadsför en plattform för kasinospel med en komplett serie professionella tjänster för speloperatörer. Bolaget fokuserar på reglerade spelmarknader, ett område som har uppvisat en stark tillväxt de senaste åren. Många länder inom EU har reglerat sina spelmarknader och Sverige förväntas göra det samma under 2019.

Nu har Aspire Global valt in svenskarna Carl Klingberg och Fredrik Burvall i styrelsen. Båda har en bakgrund i den svenska spelindustrin och de kommer att hjälpa Aspire Global att fortsätta växa på denna allt hetare marknad.

Den nye styrelseordföranden Carl Klingberg har tidigare varit vd för Ongame/bwin Games AB, ett av världens största bolag inom nätpoker. Han är också styrelseordförande i Mackmyra Whisky. Klingberg har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm med fokus på marknadsföring och databehandling.

Fredrik Burvall klev i vintras av vd-posten på spelbolaget Cherry efter ett antal mycket framgångsrika år och är nu aktiv i flera styrelser. Cherry har bland annat varit ett av Aktietorgets hetaste bolag under de senaste åren, på 3 år har kursen stigit med över 700 procent. Burvall har även en MBA i ekonomi från Stockholms Universitet.

Carl Klingberg, nybliven styrelseordförande, kommenterar:

”Aspire Global är ett spännande företag som står inför en hög tillväxt på en snabbt växande marknad. Jag känner mig mycket hedrad av att ha fått detta uppdrag. Jag har stor respekt för Aspire Globals ledning och vad den åstadkommit. Nu ska jag själv försöka bidra med mitt kunnande på området, mina erfarenheter och mitt nätverk så att bolaget kan fortsätta utvecklas på samma positiva sätt”

Tsachi Maimon, VD, kommenterar:

”Vi har gjort två topprekryteringar till vår styrelse och det ska bli spännande att arbeta vidare på att utveckla Aspire Global. Den kunskap och de nätverk våra nya styrelsemedlemmar har med sig kommer att stärka våra nya strategiska initiativ och våra relationer i branschen. Att de båda är svenskar är ingen tillfällighet, Stockholm har blivit en viktig knytpunkt för spelmarknaden i Europa och flera av våra partners, kunder och underleverantörer har sina huvudkontor här. Både Carl och Fredrik har lett framgångsrika bolag inom branschen och tillsammans med dem ska vi nå våra tillväxtmål.”

Tsachi (Isaac) Maimon, vd, +356-797 778 98, tsachi@aspireglobal.com
Carl Klingberg, styrelseordförande, +46 708 898 989, carl.klingberg@aspireglobal.com

Om Aspire Global
Aspire Global är baserade på Malta och erbjuder plattformar för onlinespel. Företaget grundades 2005 och har sedan dess vuxit till 150 anställda och direkta spelintäkter (GGR) på 100 miljoner euro (2016), motsvarande nära 1 miljard kronor. I dagsläget använder 33 speloperatörer Aspire Globals plattform och förra året tillkom nära 200 000 nya spelare. Verksamheten har varit lönsam sedan starten och all tillväxt har varit organisk. www.aspireglobal.com