Aspiro i avtal med 3 Danmark

Aspiro har tecknat tvåårigt avtal med operatören 3 i Danmark om att leverera en total lösning för nedladdning av musik till mobiltelefoner. Aspiro har sedan i januari 2003 ett liknande kontrakt med 3 i Sverige.

Aspiro tillhandahåller mobila underhållningstjänster inom musik, spel och communities riktade mot unga, aktiva mobilanvändare. Nyligen har bolaget tecknat ett avtal med den danska 3G-operatören 3 om att leverera en totallösning för nedladdning av musik till mobiltelefonen. Avtalet löper på två år och liknar i stort det avtal som Aspiro tecknade med den svenska operatören 3 i januari i år. Aspiro kommer att tillhandahålla såväl teknisk lösning som 100-tals polyfoniska ringtoner. Ringtonerna består bland annat av melodier från den danska topplistan. Innehållet kommer kontinuerligt att uppdateras med de senaste och populäraste låtarna. "Vi är mycket nöjda över avtalet med danska 3," säger Håkan Persson, VD i Aspiro. " Detta är ytterligare ett bevis på att Aspiro, genom förvärvet av Mobilehits, är en ledande leverantör av mobila musiktjänster. Vi ser fram emot att upprepa den framgång som vi upplever via svenska operatören 3." "Via våra kollegor på svenska 3, upplever vi att Aspiro är en pålitlig och kompetent leverantör av riktigt bra och kvalitativa musiktjänster, och vi ser därför fram emot ett gott samarbete. Vi förväntar oss att de nya ringtonerna kommer att ge ett positivt bidrag till vår affär och inte minst ett värdefullt komplement till 3s många tjänster som för övrigt täcket sport, underhållning och många andra spännande områden", säger Rasmus Wollf, Indholdschef på 3 i Danmark. Avtalet mellan Aspiro och 3 Danmark bygger på vinstdelning med en garanterad summa per månad för drift av den tekniska lösningen.