Aspiro noteras på Nya Marknaden

Aspiro noteras på Nya Marknaden Aspiro - ett av världens ledande företag inom mobilt Internet - har tecknat avtal om att notera sin aktie på OM Stockholmsbörsens lista Nya Marknaden. Noteringen på Nya Marknaden kommer att innebära en ökad service mot aktieägarna. Övergången till elektronisk handel via SAX-systemet skapar förutsättning för en bättre likviditet samt möjligheten att direkt se aktiens orderdjup. En ansökning om notering på O-listan är planerad under andra halvåret i år. Aktien kommer att börja handlas på Nya Marknaden fr.o.m. den 9 maj. Samtidigt upphör den inofficiella handeln via Chevreux Nordic och Hagströmer och Qvibergs High Tech marknad. Chevreux Nordic kommer att utgöra Aspiros sponsor för handeln via Nya Marknaden och den officiella symbolen för Aspiro aktien kommer att vara ASP. "I och med detta växlar vi ytterligare upp tempot i våra förberedelser inför en planerad notering på O-listan under andra halvåret 2000. Processen är i full gång. Genom att notera aktien på Nya Marknaden gör vi handeln och kursinformationen mer lättillgänglig för personer och institutioner intresserade av Aspiroaktien", säger Aspiros VD Jörgen Adolfsson. För mer information: Jörgen Adolfsson, vd, Aspiro AB, tel: 0709-918003 Om Aspiro Aspiro tillhandahåller mobila applikationer och tjänster som möjliggör ett flexibelt och rörligt liv, med hjälp av de mest innovativa teknikerna. Aspiro erbjuder operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer ett brett utbud av lösningar, allt från färdiga portaltjänster till branschspecifika lösningar. Aspiro startades 1998 och är idag en av de världsledande inom mobilt Internet. Företaget har ca 150 anställda och kontor i Sverige, Norge, Luxemburg och USA. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på mångårig erfarenhet av mobil kommunikation och IT-branschen. För mer information, vänligen besök www.aspiro.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT01150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/05/20000505BIT01150/bit0002.pdf