Aspiro tecknar avtal med Netbaby World

Aspiro tecknar avtal med Netbaby World Aspiro har tecknat avtal med Netbaby World AB avseende utveckling och drift av Netbaby Worlds internet och mobila underhållningstjänster. Avtalet löper initialt på tre år och kommer att generera intäkter motsvarande minst 4,5 MSEK. Aspiro ska uppgradera Netbaby Worlds befintliga internet miljö så att besökare bl.a även kan nå siten via mobila media. Aspiro kommer också att sköta driften av den mobila plattform som utgör den grundläggande teknologin. Den nya Netbaby World siten kommer att licensieras exklusivt till lokala partners över hela världen, exempelvis telekom operatörer och mediabolag. Siten kommer bland annat att erbjuda fleranvändaspel, både on-line eller via mobilen, försäljning av virtuella prylar samt mobila spel med Internet koppling. Kontraktet, som inledningsvis gäller i tre år, har ett minimumvärde motsvarande 4,5 MSEK exklusive intäkter baserade på utnyttjandet av tjänsterna. "Netbaby World är antagligen det som alla väntat på! Ett extremt kreativt koncept med kopplingar mellan mobiltelefonen och andra medier såsom Internet, men också till traditionell underhållning som musik, TV, shopping och mode. Kort sagt: riktigt roligt!" säger Lena Wittbjer, VD, Aspiro AB "Aspiro har bevisat sin förmåga att leverera lösningar som håller telekom standard. Detta är det huvudsakliga skälet för Netbaby World att välja Aspiro som vår drift-, underhålls- och utvecklingspartner", säger Michael Marlow, VD, Netbaby För mer information, kontakta Lena Wittbjer, VD, Aspiro AB, tel: 040 630 03 00 Helena Gynnerstedt, Informationschef, Aspiro AB, tel: 040 630 03 18 Michael Marlow, VD, Netbaby World AB, tel: 0708 911 522 Om Aspiro Aspiro erbjuder mobilteleoperatörer, portaler, företag och organisationer ett brett utbud av attraktiva tjänster utformade för att tillfredsställa individens behov av information, underhållning och kommunikation via mobila media. Företagets vision är att på en global marknad skapa det ledande varuhuset för mobila tjänster. Aspiro startades 1998 och är idag en betydande internationell aktör på marknaden för mobila tjänster. Företaget sysselsätter 67 personer och har kontor i Sverige och USA. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på mångårig erfarenhet av mobil kommunikation och IT- branschen. För mer information, vänligen besök www.aspiro.com Om Netbaby World Netbaby World (NBW) är en interaktiv virtuell värld med återkommande figurer och design, enbart till för nöjes skull. NBWs underhållning och varor ska kunna upplevas via olika media plattformar såsom mobilt och on- line, inklusive Netbaby Worlds webbsida www.netbabyworld.com. Företaget grundades 1999 och har kontor i Stockholm och New York samt lokala partnerskap med ledande underhållningsföretag i Europa, USA, Latinamerika och Asien. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011113BIT01010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011113BIT01010/bit0001.pdf