Aspiro-tjänster på Comviq Go Live!

Aspiro har tecknat avtal med operatören Tele2 i Sverige om att leverera ringsignaler och Java-spel till Tele2s mobila portal Comviq Go Live!. Tjänsterna kommer att finnas tillgängliga för Tele2s abonnenter från och med januari 2004.

Aspiro tillhandahåller mobila underhållningstjänster inom musik, spel och communities riktade mot unga, aktiva mobilanvändare. Nyligen har bolaget tecknat ett avtal med svenska Tele2 om att leverera en lösning för nedladdning av ringsignaler och Java-spel till mobiltelefoner från Tele2s mobilportal Comviq Go Live!. Sedan tidigare levererar Aspiro det interaktiva spelet "Lifestylers" samt chat-tjänsten "Chat United" till Tele2. I slutet av november lanserades Comviq Go Live! där de mest efterfrågade innehållstjänsterna har samlats på ett och samma ställe med syftet att de ska vara både lättare att hitta och att använda. Samtliga Comviq/Tele2-kunder har tillgång till Comviq Go Live!, oavsett abonnemangsform, kontantkort eller modell av WAP-telefon. Nedladdningsbara spel till mobiltelefonen efterfrågas i allt större utsträckning på Comviq Go Live!. Under tredje kvartalet i år ökade antalet nedladdningar med 230% jämfört med det andra kvartalet i år och intresset är fortsatt stort under första delen av fjärde kvartalet. Aspiro kommer att erbjuda ett 20-tal av sina mest populära Java-spel, exempelvis "Backstage Pass", "Mini Golf" och "Mini Ninja", på Comviq Go Live!-portalen. Aspiro ska också erbjuda ett urval av mer än 4000 monofoniska och polyfoniska ringsignaler på Comviq Go Live!. Signalerna är uppdelade i olika musikkategorier och hitlistor, som kontinuerligt uppdateras med de senaste och mest populära låtarna. Avtalet mellan Aspiro och Tele2 bygger på vinstdelning.