Aspiro Ventures investerar i norska Colibria AS

Aspiro Ventures investerar i norska Colibria AS Aspiro Ventures, som är en del av Aspiro AB -ett av världens ledande företag inom mobilt Internet- meddelar idag att man gjort sin första investering genom att bli delägare i nystartade norska Colibria AS. Aspiro Ventures bildades i februari i år som gensvar på det överväldigande antal förfrågningar om samarbete som Aspiro får från entreprenörer inom mobilt Internet. Syftet med Aspiro Ventures är att ge finansiellt och industriellt stöd åt nya och innovativa företag inom Aspiros egen kärnverksamhet och därmed skapa grunden för långsiktiga affärsmässiga relationer. Idag annonserar Aspiro Ventures sin första investering då man går in som delägare i norska Colibria AS. Investeringen på NOK 3 miljoner ger Aspiro ett delägarskap på 7,5% och en styrelsepost i bolaget. Övriga investerare är Venture Partners AS samt Colibria AS grundare och anställda. "Colibrias affärsidé stämmer väl in på den typ av företag som vi vill stödja och företaget har mycket intressanta produkter under utveckling. Grundarna av Colibria är dessutom gamla kollegor till mig och Aspiros VD, Jörgen Adolfsson, från vår tid på Telenor Mobil. Jag är övertygad om att de kommer att utveckla ett framgångsrikt och spännande företag och ser fram emot att arbeta tillsammans med dem igen " säger Christer Månsson, vVd samt ansvarig för Mergers & Acquisitions på Aspiro. För mer information, vänligen kontakta: Christer Månsson, vVD Merger & Acquisitions, Aspiro AB, tel: 0709-91 80 01 Oddleif Westby, adm. dir., Colibria AS, tel: +47 90 97 35 23 Om Aspiro Aspiro tillhandahåller mobila applikationer och tjänster som möjliggör ett flexibelt och rörligt liv, med hjälp av de mest innovativa teknikerna. Aspiro erbjuder operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer ett brett utbud av lösningar, allt från färdiga portaltjänster till branschspecifika lösningar. Aspiro startades 1998 och är idag en av de världsledande inom mobilt Internet. Företaget har ca 150 anställda och kontor i Sverige, Norge, Luxemburg och USA. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på mångårig erfarenhet av mobil kommunikation och IT-branschen. För mer information, vänligen besök www.aspiro.com Colibria AS Colibria AS utvecklar produkter och verktyg för mobiloperatörer och mobila tjänsteleverantörer som vill erbjuda sina kunder avancerade och personaliserade Internet tjänster. Colibria kommer att ha en första version av sina tjänster klara någon gång under sommaren. Målsättningen för Colibria AS är att bli en ledande internationell aktör inom mobilt Internet. Colibria AS startade i januari i år och har ett dotterbolag på Filippinerna som samarbetar med det norska bolaget för att utveckla nya produkter. För mer information vänligen besök www.colibria.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00820/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00820/bit0002.pdf