Hagströmer & Qviberg blir Aspiros sponsor på Nya Marknaden inför Aspiros noteringsansökan till O-listan Hagströmer & Qviberg tar över sponsorskapet för handeln av Aspiroaktien på Nya Marknaden. Aspiro avser att ansöka om en O-listenotering under första halvåret 2001. Aspiro, som idag handlas på Stockholms Fondbörs Nya Marknad, anlitar Hagströmer & Qviberg (H&Q) inför sin planerade ansökan om notering på OM Stockholmsbörsens O-lista. Samtidigt övergår sponsorskapet för handeln av Aspiroaktien på Nya Marknaden från och med 25 januari i år till H&Q. Sedan Aspiro introducerades på Nya Marknaden i april 2000 har Cheuvreux Nordic varit sponsor för Aspiro. Aspiro och H&Q har sedan tidigare ett samarbete då Aspiros nyemissioner under augusti och september 2000 genomfördes under ledning av H&Q Technology. "Sedan Aspiro noterades på Nya Marknaden har siktet hela tiden varit inställt mot en notering på Fondbörsens officiella lista", säger Lena Wittbjer, VD för Aspiro. "Aspiro passar mycket bra in i H&Q Technologys satsning på spännande bolag inom IT och telekom", säger Patrik Siberg på H&Q Technology. För mer information, vänligen kontakta: Lena Wittbjer, VD, Aspiro AB, tel: 040 630 03 00 Patrik Siberg, H&Q Technology, tel: 08 696 17 00 Om Aspiro Aspiro tillhandahåller mobila Internettjänster, som möjliggör ett flexibelt och rörligt liv, med hjälp av de mest innovativa teknikerna. Aspiro erbjuder operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer ett brett utbud av lösningar, allt från färdiga portaltjänster till branschspecifika lösningar. Aspiro startades 1998 och är idag en betydande aktör på den globala marknaden för mobilt Internet. Företaget sysselsätter 125 personer och har kontor i Sverige, Luxemburg och USA. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på mångårig erfarenhet av mobil kommunikation och IT-branschen. För mer information, vänligen besök www.aspiro.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/17/20010116BIT01110/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/17/20010116BIT01110/bit0002.pdf