Split av Aspiro-aktien

Split av Aspiro-aktien På Aspiros bolagsstämma den 18 maj beslutades att en split på 5:1 skall genomföras. Detta innebär att envar aktieägare i utbyte mot en gammal aktie om nominellt 10 öre skall erhålla fem nya aktier om nominellt 2 öre. Sista dag för handel med det gamla antalet aktier kommer att bli torsdagen den 25 maj 2000. Första dagen för handel med det nya antalet aktier blir fredagen den 26 maj 2000. Orderdag är den 30 maj 2000. För mer information, vänligen kontakta: Jörgen Adolfsson, VD, Aspiro AB, tel: 0709-91 80 03 Stefan Lindquist, CFO, Aspiro AB, tel: 0708-36 81 07 Om Aspiro Aspiro tillhandahåller mobila applikationer och tjänster som möjliggör ett flexibelt och rörligt liv, med hjälp av de mest innovativa teknikerna. Aspiro erbjuder operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer ett brett utbud av lösningar, allt från färdiga portaltjänster till branschspecifika lösningar. Aspiro startades 1998 och är i dag en av de världsledande inom mobilt Internet. Företaget har över 150 anställda och kontor i Sverige, Norge, Luxemburg och USA. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på mångårig erfarenhet av mobil kommunikation och IT-branschen. För mer information, vänligen besök www.aspiro.com. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00410/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00410/bit0002.pdf