Telecom Italia lanserar Aspiros underhållningstjänster.

Telecom Italia lanserar Aspiros underhållningstjänster. Under hösten har Aspiro installerat 20 underhållningstjänster på Telecom Italia Mobiles (TIM) internet portal för mobila tjänster, i-TIM. TIM kommer att lansera i-TIM till sina 21 miljoner abonnenter under november. Avtalet mellan Aspiro och TIM löper initialt på ett år och värderas till minst 200 000 euro. Avtalet, som offentliggjordes den 15 augusti, innebär att 20 av Aspiros mobila underhållningstjänster kommer att finnas tillgängliga för TIMs abonnenter från och med november i år. Exempel på Aspiro-tjänsterna är "Personlighetstest", "Coctail recept", "Hänga gubbe" samt "Drömsymboler". De flesta tjänsterna är baserade på SMS-teknik. Avtalet löper på ett år och ger Aspiro intäkter i förhållande till mobilanvändarnas utnyttjande av tjänsterna. Baserat på TIMs stora antal abonnenter (21 miljoner) samt existerande antal SMS-meddelanden som härrör från SMS-applikationer på den italienska marknaden idag, förväntas avtalet generera minst 200 000 euro. TIM kommer att bli exklusiv leverantör av samtliga 20 tjänster i Italien. "Vi är mycket nöjda med att lägga TIM till vår lista av kunder. De är inte bara en av världens största operatörer utan också en av dem som ligger i frontlinjen vad gäller utveckling av mobilt internet," säger Lena Wittbjer, VD på Aspiro. För mer information, vänligen kontakta: Lena Wittbjer, VD, Aspiro AB, tel: 040 630 03 00 Helena Gynnerstedt, Informationschef, Aspiro AB, tel: 040 630 03 18 Om Aspiro Aspiro erbjuder mobilteleoperatörer, portaler, företag och organisationer ett brett utbud av attraktiva tjänster utformade för att tillfredsställa individens behov av information, underhållning och kommunikation via mobila media. Företagets vision är att på en global marknad skapa det ledande varuhuset för mobila tjänster. Aspiro startades 1998 och är idag en betydande internationell aktör på marknaden för mobila tjänster. Företaget sysselsätter 67 personer och har kontor i Sverige och USA. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på mångårig erfarenhet av mobil kommunikation och IT- branschen. För mer information, vänligen besök www.aspiro.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011113BIT00730/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/13/20011113BIT00730/bit0001.pdf