Undersökning hos InfoCreator

Undersökning hos InfoCreator Kronofogdemyndigheten har idag genomfört en s k intrångsundersökning hos InfoCreator AB, ett helägt dotterbolag till Aspiro. Undersökningen syftade till att finna om InfoCreator obehörigen innehar vissa programvaror. Undersökningen genomfördes efter ansökan av en tidigare arbetsgivare till en av InfoCreators tidigare ägare. En intrångsundersökning har även genomförts hos denne tidigare ägare. Enligt vad Aspiro erfar har kronofogdemyndigheten vid sin undersökning inte funnit några obehörigen innehavda programvaror. Aspiro förvärvade InfoCreator tidigt under våren 2000 till ett värde om 1,75 Mkr, med sedvanliga garantier avseende produkträttigheter. Främsta syftet till förvärvet var att erhålla äganderätt till InfoCreators domännamn Wapservice. För ytterligare frågor, vänligen kontakta Helena Gynnerstedt, Informationschef, Aspiro AB, tel:0709-91 80 18 Om Aspiro Aspiro tillhandahåller mobila applikationer och tjänster som möjliggör ett flexibelt och rörligt liv, med hjälp av de mest innovativa teknikerna. Aspiro erbjuder operatörer, innehållsleverantörer och mobila organisationer ett brett utbud av lösningar, allt från färdiga portaltjänster till branschspecifika lösningar. Aspiro startades 1998 och är idag en av de världsledande inom mobilt Internet. Företaget har ca 150 anställda och kontor i Sverige, Norge, Luxemburg och USA. Aspiros affärskoncept, organisation och verksamhet baseras på mångårig erfarenhet av mobil kommunikation och IT-branschen. För mer information, vänligen besök www.aspiro.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00020/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00020/bit0002.pdf