AstraZeneca: Håkan Mogren blir oberoende styrelseledamot

ASTRAZENECA: HÅKAN MOGREN BLIR OBEROENDE STYRELSELEDAMOT AstraZeneca meddelar idag att dr Håkan Mogren, Executive Deputy Chairman, kommer att frånträda rollen som Executive Director (anställd styrelseledamot) från och med den 31 augusti 2003. Från detta datum kommer han att vara Non-Executive Deputy Chairman (oberoende styrelseledamot och vice ordförande). Håkan Mogren, 58, var verkställande direktör och koncernchef i Astra AB mellan 1988 och 1999. Vid samgåendet med Zeneca Group PLC i april 1999, blev Håkan Mogren Executive Deputy Chairman i den nya koncernen. Graeme Musker Styrelsens sekreterare 30 april 2003 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/30/20030430BIT00650/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/30/20030430BIT00650/wkr0002.pdf

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre huvudsakliga terapiområden: cancer, kardiovaskulära sjukdomar, njursjukdomar och metabola sjukdomar och sjukdomar i andningsvägarna. AstraZeneca bedriver verksamhet i över 100 länder och dess innovativa läkemedel används av miljontals patienter över hela världen. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se