AstraZeneca får preliminärt godkännande i USA för Seroquel vid behandling av manodepressiv sjukdom

linda taborellilinda taborelliASTRAZENECA FÅR PRELIMINÄRT GODKÄNNANDE I USA FÖR SEROQUEL VID BEHANDLING AV MANODEPRESSIV SJUKDOM AstraZeneca meddelar idag att preliminärt godkännande erhållits från amerikanska FDA för Seroquel (quetiapine fumarate) i tablettform, både som tilläggsbehandling och monoterapi vid manodepressiv sjukdom. AstraZeneca samarbetar med FDA för att förse dem med information och för att slutföra produktbeskrivningen. Kontaktpersoner media: Chris Major, +44 207 304 5028 Investor Relations: Mina Blair-Robinson, +44 207 304 5084 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/30/20031030BIT00870/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/30/20031030BIT00870/wkr0002.pdf

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre huvudsakliga terapiområden: cancer, kardiovaskulära sjukdomar, njursjukdomar och metabola sjukdomar och sjukdomar i andningsvägarna. AstraZeneca bedriver verksamhet i över 100 länder och dess innovativa läkemedel används av miljontals patienter över hela världen. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se