AstraZeneca PLC publicerar årsredovisningen för 2002

AstraZeneca PLC publicerar årsredovisningen för 2002 AstraZeneca PLC meddelar att företaget idag publicerar den fullständiga årsredovisningen för 2002 på hemsidan: www.astrazeneca.com respektive www.astrazeneca.se. Tryckt version kommer att distribueras inom kort. Samtidigt publicerar AstraZeneca en rapport om ansvarsfullt företagande, "Vårt ansvar - ett sammandrag 2002". I rapporten redovisas AstraZenecas syn på företagets ansvar och de framsteg som gjordes under 2002. AstraZenecas bolagsstämma kommer att hållas den 30 april 2003. Kontaktperson: Staffan Ternby, informationschef, tel: 08- 553 26107, 070-557 43 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00600/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/27/20030227BIT00600/wkr0002.pdf

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre huvudsakliga terapiområden: cancer, kardiovaskulära sjukdomar, njursjukdomar och metabola sjukdomar och sjukdomar i andningsvägarna. AstraZeneca bedriver verksamhet i över 100 länder och dess innovativa läkemedel används av miljontals patienter över hela världen. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se