ÅTERKÖP AV AKTIER I ASTRAZENECA PLC

ÅTERKÖP AV AKTIER I ASTRAZENECA PLC AstraZeneca PLC meddelar att företaget den 9 november 2004 återköpte 750.000 aktier i AstraZeneca PLC till ett pris av 2323 pence per aktie. Aktierna kommer att annulleras. Antalet utestående aktier efter annullering kommer att vara 1.657.643.799. G H R Musker Styrelsens sekreterare 10 november 2004 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/10/20041110BIT20010/wkr0001.pdf

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre huvudsakliga terapiområden: cancer, kardiovaskulära sjukdomar, njursjukdomar och metabola sjukdomar och sjukdomar i andningsvägarna. AstraZeneca bedriver verksamhet i över 100 länder och dess innovativa läkemedel används av miljontals patienter över hela världen. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se