INFORMATION OM INNEHAV I AKTIEBOLAG ENLIGT "COMPANIES ACT 1985, SECTION 198"

Den 23 november 2004 informerades vi av the Capital Group Companies, Inc., ett registrerat kapitalförvaltningsföretag i USA, att man den 19 november 2004 minskat sitt aktieinnehav i AstraZeneca PLC, till 244.411.808 aktier (14,78 procent av aktie¬kapitalet) från 265.952.778 aktier (15,89 procent, i juli 2004). Capital Guardian Trust Company, som ingår i the Capital Group Companies, Inc., har minskat sin andel inom det meddelade innehavet på 14,78 procent av aktie¬kapitalet till 93.016.769 aktier (5,62 procent). G H R Musker Styrelsens sekreterare 23 november 2004

AstraZeneca är ett globalt, innovationsdrivet bioläkemedelsföretag med fokus på forskning, utveckling och marknadsföring av receptbelagda läkemedel, primärt för behandling av sjukdomar inom tre huvudsakliga terapiområden: cancer, kardiovaskulära sjukdomar, njursjukdomar och metabola sjukdomar och sjukdomar i andningsvägarna. AstraZeneca bedriver verksamhet i över 100 länder och dess innovativa läkemedel används av miljontals patienter över hela världen. Mer information finns på: www.astrazeneca.com och www.astrazeneca.se