Information om innehav i aktiebolag enligt "companies act 1985, section 198"

INFORMATION OM INNEHAV I AKTIEBOLAG ENLIGT "COMPANIES ACT 1985, SECTION 198" Den 30 september 2002 informerades vi av the Capital Group Companies, Inc., ett registrerat kapitalförvaltningsföretag i USA, att man den 26 september 2002 minskat sitt aktieinnehav i AstraZeneca PLC till 214.373.635 aktier (12,42 procent av aktiekapitalet) från tidigare meddelade 217.059.087 aktier (12,57 procent). Anledningen till tillkännagivandet är att Capital Research and Management Company, som ingår i the Capital Group Companies, Inc., minskat sin andel inom det meddelade innehavet på 12,42 procent till 85.233.849 aktier (4,94 procent) från 89.276.143 aktier (5,17 procent). G H R Musker Styrelsens sekreterare 30 september 2002 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00890/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/30/20020930BIT00890/wkr0002.pdf