Apoteket väljer Polopolys system för content management

APOTEKET VÄLJER POLOPOLYS SYSTEM FÖR CONTENT MANAGEMENT Apoteket har nyligen släppt sin nya webbplats, apoteket.se. Den nya siten har som mål att bli en självklar referenspunkt för svenskars frågor och funderingar kring hälsa och läkemedel. Nästa år kommer det även bli möjligt att köpa receptfria produkter direkt på nätet. Den nya webbplatsen bygger på Polopolys system för content management . Bakom satsningen står det nya affärsområdet Apoteket Direkt. Runt om i Sverige byggs nu en infrastruktur upp för att hantera ett ökat informations- och orderflöde. De nya elektroniska kanalerna ska växa fram som komplement till de traditionella apoteken. Redaktionen sitter i Malmö, där ett tiotal personer arbetar med det dagliga informationsflödet. - Genom nya apoteket.se hoppas vi att det blir ännu lättare att komma i kontakt med Apoteket. På vår nya webbplats har vi tagit ett redaktionellt grepp på informationen. För oss var det naturligt att använda en teknisk plattform som är anpassad för att möta höga redaktionella krav på en effektiv och stabil publiceringsplattform. Polopoly ger oss det systemstöd vi behöver för att Apoteket enkelt ska kunna nås även genom en mängd olika digitala kanaler, samtidigt som vi minimerar kostnaderna, säger Tony Rydberg affärsområdeschef på Apoteket. - Apoteket är en krävande kund med ett viktigt uppdrag. Allt fler företag och organisationer tänker redaktionellt kring förpackning och distribution av information. "Mediafieringstrenden" blir alltmer påtaglig i dagens näringsliv. De kritiska kundrelationerna byggs och stärks genom att kunna hantera och distribuera relevant information snabbt och effektivt, säger Gustaf Sahlman, Polopolys VD. [REMOVED GRAPHICS] Polopoly utvecklar plattformsoberoende system för digital content management och relationshantering som möjliggör parallellpublicering i samtliga digitala kanaler. Polopoly är baserat i Sverige. Bland kunderna märks bland annat Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten, Sveriges Television, Boxer, K-World, KF, SIDA och Gröna Konsum. Ytterligare info: www.polopoly.com För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Tony Rydberg, Affärsområdeschef, Apoteket, 040-35 97 41 Gustaf Sahlman, VD, Polopoly, 08-506 782 99, 070-447 82 99 Kåre Halldén, marknadschef, Polopoly, 08-506 782 86, 070-447 82 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00510/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/01/20011101BIT00510/bit0002.pdf