SBAB tar grepp om bolånemarknaden med ny Polopoly-teknik

SBAB TAR GREPP OM BOLÅNEMARKNADEN MED NY POLOPOLY-TEKNIK SBAB, Statens Bostadsfinansieringsaktiebolag, som erbjuder svenska folket förmånliga bostadslån, har seglat upp som en av de starkaste aktörerna på bolånemarknaden. Nu förbereder sig bolåneinstitutet för att ytterligare stärka sitt grepp om marknaden genom att ta in Polopolys system för content management och digital kundrelationshantering. Den stora skillnaden mellan SBAB:s affärsidé och konkurrenternas är, att all verksamhet för Privatmarknad är förlagd på Internet och via telefon. Avsaknaden av höga kostnader för fysiska kontor ger i slutändan ett mer konkurrenskraftigt erbjudande till kunderna. Detta innebär också att den verksamhetskritiska teknologin måste fungera helt felfritt dygnet runt, och samtidigt ge SBAB långtgående möjligheter att erbjuda personliga tjänster och service. - SBAB har visat att det går alldeles utmärkt att bedriva lönsam finansverksamhet på nätet. För närvarande har vi en marknadsandel på sju procent - och den stiger. Att ta hand om ett ständigt ökande antal kunder och besökare, samtidigt som vi förbättrar de personliga tjänsterna på vår webbplats, kräver ett nytt grepp på vår informationshantering. Genom att välja Polopolys system har vi nu fått den tekniska rörelsefrihet vi behöver för att kunna växa ytterligare, säger Roger Précenth, webbchef på SBAB. - SBAB har verkligen gått i bräschen för nytänkande inom bank och finans. Man har tidigt insett att effektiv distribution och förpackning av information, i kombination med digitala personaliserade tjänster, inte skiljer sig nämnvärt hos ett finansbolag jämfört med ett mediaföretag. Idag driver informationen fram affärerna, inte tvärtom, säger Gustaf Sahlman, Polopolys VD. Polopoly utvecklar plattformsoberoende system för digital content management och relationshantering som möjliggör parallellpublicering i samtliga digitala kanaler. Polopoly är baserat i Sverige. Bland kunderna märks bland annat Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten, Sveriges Television, Boxer, K-World, KF, SIDA, Apoteket och Gröna Konsum. Ytterligare info: www.polopoly.com För ytterligare information eller kommentarer, vänligen kontakta Roger Précenth, Webbchef, SBAB, 054-17 44 04 Gustaf Sahlman, VD, Polopoly, 08-506 782 99, 070-447 82 99 Kåre Halldén, Marknadschef, Polopoly, 08-506 782 86, 070-447 82 86 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00180/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/09/20011109BIT00180/bit0002.pdf