ALLHELGONAHELG MED BREEDERS-FINALER OCH TVÅ JACKPOTAR

ALLHELGONAHELG MED BREEDERS-FINALER OCH TVÅ JACKPOTAR Fira Allhelgonahelgen med sport och spel i toppklass! V75 i Halmstad med Breeders´ Crown-finaler och jackpot på lördag. V65 i Romme med Breeders´ Crown-semifinaler och jackpot på söndag. I vinstpotterna ligger 80 miljoner kronor för V75 och nio miljoner för V65. Breeders´ Crown-finalerna för fyraåringar är givetvis helgens höjdpunkter. I V75s första avdelning utmanas kullens drottning Giant Diablo (Örjan Kihlström) främst av "prinsessorna" Camilla Highness (Thomas Uhrberg) och Minnesota (Åke Svanstedt) - alla tre hästar har vunnit tre lopp i sina fem senaste starter. Hingstfinalen, V75s sjätte avdelning, är en mer öppen historia. Vinaren finns möjligen bland försökssegrarna Robinson Starlight (Stefan Söderkvist), Sholty Boko (Peter Strooper, Holland), Nolte (Olle Goop) och Spring Ray (Thomas Uhrberg) - Det är noterbart att Halmstadstravet har nio hästar, sex hingstar och tre ston, bland de 24 som startar i Breeders´ Crown-finalerna. Halmstad har tagit sammanlagt 72 segrar på V75 i år, vilket bara är fyra sämre än Solvalla. Det är bara att gratulera Halmstad till framgångarna, säger Peter Wallin, chef för ATGs affärsområde Bana. I Gulddivisionen på V75 startar Elitloppets fjolårsvinnare From Above. Det är första gången i år From Above och Örjan Kihlström ställs mot tuffare motstånd. Ekipaget har bakspår över sprinterdistans, 1640 meter. Det är jackpot på V75 för tolfte gången i år med sammanlagt 80 miljoner kronor i potten, vilket innebär 44 miljoner till en ensam vinnare med sju rätt. V65 på söndag innehåller bland annat semifinaler för treåriga hingstar i Breeders´ Crown. Eftersom ingen sexrättsvinnare fanns i förra söndagens V65 flyttas potten till Rommetravets omgång, Sammanlagt finns sex miljoner i sexrättspotten och tre i femrättspotten. TV-tider, lördag: TV4 Nyhetsmorgon med travservice cirka 10.45, TV4 17.30-18.20, Vinnare V75. Söndag: TV4 16.45-17.30, Vinnare V65. För ytterligare information: Peter Wallin, chef affärsområde Bana ATG Tel: 08-627 20 47 Mobil: 070-527 20 47 E-post: peter.wallin@atg.se Nils Ekmark, reklamchef ATG Tel : 08-627 22 77 Mobil : 070-527 22 77 E-post : nils.ekmark@atg.se AB Trav och Galopp - ATG - erbjuder en kombination av sport i världsklass samt spännande och underhållande spel. Tillsammans utgör detta upplevelser som blivit naturliga inslag i miljoner svenskars fritid och 2003 omsatte ATG drygt 10,5 miljarder kronor. Den mest kända produkten är V75 som är Sveriges största enskilda spelform. Spela på hästar kan man göra via 2050 spelombud, 3000 ICA-kassor, på trav- och galoppbanorna, och via Internet. Hela ATG:s överskott efter skatt, närmare 1,4 miljarder 2003, går till hästsporten i Sverige och säkerställer en positiv utveckling för dess utövare. Sedan 1979 är ATG olympisk huvudsponsor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se