STOR SUCCE FÖR ANDELSSPELET PÅ V75 I NORRKÖPING

STOR SUCCE FÖR ANDELSSPELET PÅ V75 I NORRKÖPING För en månad sedan vann 170 personer 32 233 kronor vardera på V75 hos ATG-ombudet Kneippens i Norrköping. I den senaste V75-omgången blev det ny succé för andelsspelet och 350 personer vann 12 409 kronor vardera hos samma ombud. Insatsen var var bara 100 kronor. - Det är jättestor efterfrågan nu på andelsspelet och extra roligt eftersom jag gör systemen själv, säger butiksägaren Johan Westermark. Andelssystemet innehöll två spikar, From Above och Ingrid Palema. Sammanlagt gick 4,3 miljoner kronor i vinster till Kneippens i Norrköping. Vid det förra vinsttillfället den 2 oktober 2004 var insatsen 200 kronor med sammanlagt 5,7 miljoner i vinster. - Det är aldrig några problem att sälja slut på andelarna. Som tur var köpte jag själv en andel så jag fick belöning för att jag gjort systemen. Vi har vunnit flera gånger, vinsterna per andel brukar variera mellan utan att hittills nått över 35.000 kronor, säger Johan Westermark. I april i år tog Kneippens också hem andelsvinster på V65 söndag. Det är stor efterfrågan redan nu kring söndagens V65-omgång i Östersund. Eftersom utdelningen för fem rätt i söndags understeg 30 kronor överförs 3.673.593 kronor till sexrättspotten på V65. Men först är det V75-finaler på Solvalla med bland annat klassikern Carl XVI Gustafs Silverhäst och nya chanser att vinna på andelsspelet. För ytterligare information: Magnus Wilandh, tf informationschef ATG Tel: 08-627 20 00 Mobil: 0708-13 13 78 E-post: magnus.wilandh@atg.se Johan Westermark, butiksägare Mobil : 070-261 08 45 AB Trav och Galopp - ATG - erbjuder en kombination av sport i världsklass samt spännande och underhållande spel. Tillsammans utgör detta upplevelser som blivit naturliga inslag i miljoner svenskars fritid och 2003 omsatte ATG drygt 10,5 miljarder kronor. Den mest kända produkten är V75 som är Sveriges största enskilda spelform. Spela på hästar kan man göra via 2050 spelombud, 3000 ICA-kassor, på trav- och galoppbanorna, och via Internet. Hela ATG:s överskott efter skatt, närmare 1,4 miljarder 2003, går till hästsporten i Sverige och säkerställer en positiv utveckling för dess utövare. Sedan 1979 är ATG olympisk huvudsponsor. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/08/20041108BIT20920/bild.html Bilder