Atlas Copco kombinerer PACE-teknologi med HardHat ® på den opdaterede XATS 138 mobil kompressor

Report this content

Atlas Copco har kombineret sin PACE-teknologi med det legendariske HardHat polyetylenkabinet på den opdaterede XATS 138 enkeltakslet transportabel kompressor. Det nye design tilbyder bygge- og anlægsentreprenører og maskinudlejere en overbevisende blanding af styrke og alsidighed.

“XATS 138 er nu som standard forsynet med det sidste nye og skrappeste HardHat-design, der er korrosionsfrit, har lav vægt og er modstandsdygtigt over for revner", sagde Hendrik Timmermans, Vice-President for markedsføring for Atlas Copcos Portable Energy Division. “Dette, kombineret med dens fremragende alsidighed, der gør den i stand til at drive op til fire håndholdte hydrauliske hamre på en gang, indebærer, at slutbrugere kan opnå et højt afkast af deres investering.”

XATS 138's fleksibilitet er forbundet med dens intuitive PACE trykjusteringssystem, der gør det muligt for slutbrugeren at foretage præcis tilpasning af luftstrøm og tryk til de aktuelle anvendelsesbehov. Med PACE-systemet (trykjustering via kognitiv elektronik) kan driftstryk justeres inden for få sekunder i stigninger på 0,1 bar via en intuitiv XC2003-controller. Den fult integrerede og ergonomisk placerede controller gør det muligt at foretage diagnosticering, spore anvendelsen af kompressoren og angive planlagte serviceeftersyn.

Kompressoren er nu blevet forbedret yderligere med tilføjelse af HardHat-kabinettet, der beskytter vitale interne komponenter og sikrer, at dens ydeevne og udseende bliver optimeret til mange års fortsat drift. Dette bidrager til at give XATS 138 en høj gensalgsværdi og giver kunderne en yderst fordelagtig samlet omkostning ved ejerskab.

XATS 138 sikrer forlængede serviceintervaller både med hensyn til kompressoren med 1000 timer eller gennemsnitligt en gang hvertandet år og med hensyn til motoren med 500 timer eller gennemsnitligt en gang om året. Dette sammen med den lange levetid for forbrugsdele nedsætter de samlede driftsomkostninger og forøger udnyttelsen. Påskruningsfiltre og luft-/olieseparatorer til påskruning indebærer, at alle forbrugsartikler kan udskiftes på få minutter.

Rammen på XATS 138 er også beskyttet af et trelags system til korrosionsbeskyttelse, inkl. Zincor-, grunderbelægning og pulverlakering. Hertil kommer, at en spildfri ramme monteret som standardkomponent garanterer inddæmning af alle væsker.

Den kompakte letvægtskompressor er monteret på en enkelt aksel, og det forbedrer dens manøvredygtighed. Kompressorens lille fodaftryk gør den lettere at trække sammenlignet med andre modeller i samme ydelseskategori.

XATS 138 drives af en 4-cylinderet Kubota-motor i overensstemmelse med trin 3B-emissionskravene. Endvidere er den forsynet med et DOC-DPF efterbehandlingssystem til udstødning, der sikrer emissionsoverensstemmelse uden ekstraudgifter. Driftsparametrene er -20 °C til +45 °C. Denne kompressor er også den bedste i klassen, hvad angår brændstoføkonomi. Den er i stand til at opnå en brændstofbesparelse på 25 procent ved normal belastning. Området for det normale effektive arbejdstryk er 7-10,3 bar med et flow på 5,5-7,0 m3/min.

För mer information, kontakta:
Fredrik Ålund, Business Line Manager - Portable Energy
Tel +46 (0)72 233 97 93, e-post fredrik.alund@se.atlascopco.com

Mediaförfrågningar
Linda Ekwall, Marknadskommunikationschef
Atlas Copco Construction Technique Scandinavia
Tel. 08 743 8316, e-post linda.ekwall@se.atlascopco.com

tlas Copco er en førende leverandør af bæredygtige produktivitetsløsninger på verdensplan. Koncernen betjener kunder med innovative kompressorer, vakuumløsninger og luftbehandlingssystemer, bygge- og mineudstyr, maskinværktøj og monteringssystemer. Atlas Copco udvikler produkter og tjenester med fokus på produktivitet, energieffektivitet, sikkerhed og ergonomi.  Virksomheden blev grundlagt i 1873, har hovedsæde i Stockholm, Sverige og er globalt repræsenteret i mere end 180 lande. I 2016 havde Atlas Copco en omsætning på SEK 101 mia. (BEUR 11)  og ca. 45.000 medarbejdere. Få mere at vide på www.atlascopcogroup.com.

Portable Energy er en division inden for Atlas Copcos forretningsområde krafteknik. Divisionen, der styret af en fremadrettet tilgang til innovation, designer, producerer og markedsfører et omfattende udvalg af mobile og energieffektive kompressorer, generatorer, fyrtårne, pumper og boostere. Disse anvendes i en lang række industrier, inkl. byggeri, minedrift, olie og gas samt udlejning. Divisionens hovedkvarter ligger i Antwerpen, Belgien. De primære enheder inden for produktudvikling of produktion er placeret i Europa, Asien, Sydamerika og Nordamerika.

Citat

“XATS 138 er nu som standard forsynet med det sidste nye og skrappeste HardHat-design, der er korrosionsfrit, har lav vægt og er modstandsdygtigt over for revner. Dette, kombineret med dens fremragende alsidighed, der gør den i stand til at drive op til fire håndholdte hydrauliske hamre på en gang, indebærer, at slutbrugere kan opnå et højt afkast af deres investering."
Hendrik Timmermans