Atlas Copco-divisionen RSC har genomfört 8 strategiska förvärv

Atlas Copco-divisionen RSC har genomfört 8 strategiska förvärv Rental Service Corporation (RSC), en division inom Atlas Copcos affärsområde Rental Service, rapporterar att de nyligen har slutfört förvärven av American Blueberries, Inc. d/b/a General Rental; North Rentals, Inc.; Call, Inc. d/b/a Call Rental Center; Mac-Se-Co Ltd., Inc. d/b/a General Rental; A Rockdale Rental Center, Inc.; Zigg's Rent-It Center, Inc.; Summit County Tool Rental, Inc. och Sheffield's Rent-It, Inc. Dessa åtta förvärvade företag har tillsammans verksamhet på 10 platser i USA; Arizona (1), Colorado (3), Delaware (1), Georgia (1), Kansas (2) North Carolina (1) and Pennsylvania (1), ), och hade tillsammans en omsättning på cirka 95 MSEK under den senaste tolvmånadersperioden. Förvärven ligger i linje med divisionens strategi att växa i regioner där man tidigare inte haft omfattande verksamhet. Rental Service Corporation (RSC), en division inom Atlas Copco-gruppen, är ett ledande företag inom den snabbt växande maskinuthyrningsindustrin och betjänar företag på en rad marknader, såsom tillverkningsindustrin och bygg- och anläggningsindustrin. Huvudkontoret ligger i Scottsdale, Arizona, USA, och företaget är verksamt i 31 stater i USA och i Kanada. Ytterligare information finns tillgänglig på företagets hemsida: www.rentalservice.com. Atlas Copco är en internationell verkstadsgrupp med huvudkontor i Stockholm. 1999 uppgick företagets omsättning till 36 234 MSEK, med 97 procent av omsättningen utanför Sverige och företaget hade mer än 26 000 anställda. Atlas Copco-företagen utvecklar, tillverkar och marknadsför elektriska och pneumatiska verktyg samt produkter för luft- och gaskompression, bergbrytning, lätt entreprenad och demolering, monteringssystem och relaterad service och maskinuthyrning. Ytterligare information om Atlas Copco hittar ni på vår hemsida: www.atlascopco.com För ytterligare information vänligen kontakta: Rental Service Corporation Douglas A. Waugaman, President and Chief Operating Officer, Tel: + 1 480 905 3300 Atlas Copco AB Annika Berglund, Senior Vice President, Group Communications, Tel: + 46 8 743 8070, Mobile: + 46 70 322 8070, annika.berglund@atlascopco.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/08/20000508BIT00370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/08/20000508BIT00370/bit0002.pdf