Atlas Copco udvider sortimentet af QIS-generatorer for at levere kompromisløs industriel kraft

Atlas Copco har udvidet sit sortiment af QIS-generatorer med tilføjelse af fem modeller, der leverer optimeret ydelse i de mest krævende industrimiljøer. De nye generatorer med effekt fra 875 til 1420 kVA bygger på succesen fra det oprindelige QIS-sortiment og tilbyder lave støjniveauer og modulopbyggede egenskaber og med 30 % mere plads indvendig, så der er plads til udvidelser og indbygning af ekstra kommunikationsmoduler.

“De seneste tilføjelser til QIS-sortimentet er en kompromisløs løsning på støjproblemer. Vi har afprøvet og certificeret en 1 MW generator med et støjniveau på 70 dB(A) i 15 meters afstand, og det indebærer, at de er egnet til brug i boligområder,” sagde Julio Tome, Product Marketing Manager – Large Generators, for Atlas Copco’s Portable Energy division.

QIS-modeller er beregnet til udendørsinstallation og underkastes den strengeste testprocedure på markedet inkl. en overgangstest, ydelsestest i forbindelse med omgivelsestemperatur, vandindtrængningstest og certificering sammen med omfattende støjprøvning. Disse funktioner minimerer ikke blot miljøpåvirkningen, men garanterer også ydelse under alle forhold.

De leverer brændstofsbesparelse på gennemsnitligt 5 % og er op til fire gange mere støjsvage og har et 25 % mindre fodaftryk sammenlignet med modeller på markedet. Alle generatorerne er udstyret med førsteklasses motorer med høj belastningsgrad foruden en IP23-generator med hjælpevinding, der modstår 300 % overstrøm i de første 20 sekunder. “Dette sikrer øjeblikkelig start, garanteret effekt og ydelse nøjagtig på det tidspunkt, hvor der er brug for det”, forklarer Tome.

Generatorernes kompakte design gør den ideelle til oversøisk transport med indbyggede løfteslidser til at understøtte processen.  Endvidere sikrer deres plug-and-play design enkel og hurtig installation. Alle enheder er også forsynet med en spildfri ramme, der holder alle væsker inde i maskinen.

De nye modeller er QIS 875, QIS 1015, QIS 1115, QIS 1250 og QIS 1420. Alle tilbyder 500 timers serviceintervaller og er designet til driftssikker og effektiv ydelse på i standby og som stationære kraftanvendelser på tværs af markedssektorer inkl. datacentre, sundhedspleje produktion, forsyningsvæsen og detailhandel.

Servicetiden bliver reduceret yderligere, hvis slutbrugerne vælger at indbygge valgfrie funktioner som et heavy-duty brændstoffiltreringssystem med vandudskiller, dobbelttrins luftfiltrering og olielænsepumpe. Endvidere er alle de nyeste modeller udstyret med nem adgang til vigtige indvendige komponenter som f.eks. motor, generator (AVR og diodebro) og køler via store servicelåger og paneler.

– slut –

For yderligere information, kontakt venligst:
Jörgen Berglund, Produktchef - generatorer och belysningsmaster
Atlas Copco Power Technique Nordic
+46 (0)8 743 97 84, jorgen.berglund@se.atlascopco.com

Medieforespørgsler, kontakt:
Linda Ekwall, Marknadskommunikationschef
Atlas Copco Power Technique Nordic
Tel. 08 743 8316, e-post linda.ekwall@se.atlascopco.com

Atlas Copco er en førende leverandør af bæredygtige produktivitetsløsninger på verdensplan. Koncernen betjener kunder med innovative kompressorer, vakuumløsninger og luftbehandlingssystemer, bygge- og mineudstyr, maskinværktøj og monteringssystemer. Atlas Copco udvikler produkter og tjenester med fokus på produktivitet, energieffektivitet, sikkerhed og ergonomi.  Virksomheden blev grundlagt i 1873, har hovedsæde i Stockholm, Sverige og er globalt repræsenteret i mere end 180 lande. I 2016 havde Atlas Copco en omsætning på SEK 101 mia. (BEUR 11)  og ca. 45.000 medarbejdere. Få mere at vide på www.atlascopcogroup.com.

Portable Energy er en division inden for Atlas Copcos forretningsområde krafteknik. Divisionen, der styret af en fremadrettet tilgang til innovation, designer, producerer og markedsfører et omfattende udvalg af mobile og energieffektive kompressorer, generatorer, fyrtårne, pumper og boostere. Disse anvendes i en lang række industrier, inkl. byggeri, minedrift, olie og gas samt udlejning. Divisionens hovedkvarter ligger i Antwerpen, Belgien. De primære enheder inden for produktudvikling of produktion er placeret i Europa, Asien, Sydamerika og Nordamerika.

Citat

Julio Tome