Milwaukee vinner American Eagle-priset för andra gången

Milwaukee vinner American Eagle-priset för andra gången Stockholm, 21 maj 2003 -Milwaukee Electric Tool Corporation, som ingår i Atlas Copco-gruppen, tog emot det prestigefulla "American Eagle-priset 2003" från ISMA (föreningen för leverantörer till industrin) i New Orleans, USA. Priset ges till det företag som på bästa sätt lyfter fram amerikansk företagsamhet. Milwaukee vann för andra gången i rad. "Vi tar vår roll som förebild för amerikansk företagsamhet och vår roll i samhället på allvar," säger Daniel Perry, divisionschef. "Våra anställda är stolta över att representera Milwaukee Electric Tool och de är inte främmande för att kunna bidra till att förbättra situationen för människor i behov av hjälp." Milwaukee är ett ledande varumärke för elverktyg i Nordamerika, som nu även introducerats på den europeiska marknaden. American Eagle-priset instiftades 1975. Priset uppmärksammar företag som på bästa sätt lyfter fram amerikansk företagsamhet för samhället och för sina anställda. Milwaukee valdes bland 600 amerikanska tillverkare, varav 40 kvalificerade sig för årets pris. ISMA (föreningen för leverantörer till industrin) representerar närmare 600 medlemsföretag i USA och Kanada vilka tillverkar ett brett utbud av produkter till industrin. ISMA grundades 1905 och är den förening nordamerikanska tillverkare väljer för att förbättra effektiviteten och en mer kostnadseffektiv distribution till industrin. Milwaukee Electric Tool Corporation har drygt 2000 anställda och ingår i Atlas Copco-gruppen. Företaget är en ledande tillverkare av professionella, portabla elverktyg och tillbehör som säljs världen över. Mer information finns på företagets hemsida: www.milwaukeetools.com. Atlas Copco är en internationell verkstadsgrupp med huvudkontor i Stockholm. 2002 uppgick företagets omsättning till ca 48 miljarder kronor (EUR 5,2 billion), med 98% av omsättningen utanför Sverige. Koncernen har omkring 26 000 anställda. Atlas Copcos företag utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter för luft- och gaskompression, entreprenad- och gruvutrustning, elektriska och pneumatiska verktyg, monteringssystem samt relaterad service och maskinuthyrning. Inom Gruppen finns ett antal framgångsrika varumärken såsom RSC, Milwaukee Electric Tool, CP Chicago Pneumatic och AEG Power Tools. Ytterligare information om Atlas Copco hittar ni på vår hemsida: www.atlascopco- group.com KONTAKTA: Cathrine Gustafsdahl, Informationschef Atlas Copco AB, tel 08-743 8074 eller cathrine.gustafsdahl@se.atlascopco.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/21/20030521BIT00760/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/21/20030521BIT00760/wkr0002.pdf