Wuxi-Atlas Copco-fabriken i Kina har miljöcertifierats

Wuxi-Atlas Copco-fabriken i Kina har miljöcertifierats Stockholm den 12 november 2001-Atlas Copcos produktbolag i Wuxi, beläget i Jiangsu-provinsen i Kina, har miljöcertifierats i enlighet med ISO 14001. Bolaget producerar skruvkompressorer med en kapacitet från 5 kW till 250 kW. "Miljöfrågor har blivit allt viktigare i Kina. Som ett ledande företag i vår industri har Wuxi - Atlas Copco Compressor Co. visat prov på sitt engagemang genom att etablera rutiner för att bättre kontrollera och övervaka de effekter vår verksamhet har på miljön," säger Mr. Sun Dajian, kvalitetssäkringsansvarig. I samband med den andra utbyggnaden av fabriken tidigare i år, fokuserade företaget på att reducera bullernivån, hur avloppsvatten och dess rening ska hanteras, materialåtervinning, samt förvaring av olja och brännbara ämnen. Dessutom valdes fjärrvärme till uppvärmning. Ett av målen för ISO 14001-standarden är att i vid bemärkelse driva ständiga förbättringar och erbjuda kvalitetsprodukter med begränsad miljöpåverkan. Wuxi - Atlas Copco har beslutat att satsa på utvecklingen av produkter med hög miljöprestanda och samtidigt verka för en renare, hälsosammare och säkrare miljö. KONTAKTA: George Guiaux, VD, Wuxi-Atlas Copco Compressor Co Ltd. Tel: +86-510-521 24 56, george.guiaux@atlascopco.com Luc Hendrickx, chef för divisionen Oil-free Air Tel: +32-3-870 2210, luc.hendrickx@atlascopco.com Annika Berglund, informationsdirektör Atlas Copco Tel: +46-8-743 8070, e-mail: annika.berglund@atlascopco.com Wuxi-Atlas Copco Compressor Co Ltd, baserat i Wuxi, i Jiangsu-provinsen, Kina, är ett produktbolag inom Atlas Copco-gruppen som producerar ett brett sortiment av oljeinsprutande skruvkompressorer. Produkterna säljs på den kinesiska marknaden under varumärket Atlas Copco. Företaget ingår i divisionen Oil-free Air inom affärsområdet Kompressorteknik. Atlas Copco är en internationell verkstadsgrupp med huvudkontor i Stockholm. 2000 uppgick företagets omsättning till 46 527 MSEK, med 98 procent av omsättningen utanför Sverige och företaget hade mer än 26 000 anställda. Atlas Copco-företagen utvecklar, tillverkar och marknadsför elektriska och pneumatiska verktyg, produkter för luft- och gaskompression, entreprenad- och gruvutrustning, monteringssystem samt relaterad service och maskinuthyrning. Ytterligare information om Atlas Copco hittar ni på vår hemsida: www.atlascopco-group.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00180/bit0002.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/12/20011112BIT00180/bit0002.pdf