Atos Origin får förlängt förtroende hos FMV

STOCKHOLM, 18 november 2004. Atos Origin ett internationellt IT-tjänsteföretag, meddelar idag att man har fått förlängt förtroende hos FMV gällande avtal för IT drift. FMV och Atos Origin har arbetat tillsammans sedan 2002 och nu väljer FMV att förlänga det avtal som omfattar tjänster för drift, underhåll, support och teknik för FMVs interna IT verksamhet. Det nya avtalet sträcker sig till 2006.

Atos Origin levererar sina tjänster på plats hos FMV och har ett nära samarbete med FMV. De tjänster som Atos Origin levererar är sk On Site Services. Atos Origin driftar administrativa applikationer och ett omfattande kommunikationsnät för FMV. ”"Vi arbetar alltid nära våra kunder och är mycket glada över att FMV visat oss på Atos Origin förnyat förtroende att driva deras interna IT system. Vi har lyckats med våra ambitioner att leverera hög tillgänglighet som möter kundens behov " säger Markus Petäjäniemi, Director på Atos Origin. Genom att alltid sträva efter att förädla våra kunders visioner och förvandla dem till resultat ser vi på Atos Origin fram emot att ytterligare stärka vårt samarbete med FMV. Presskontakt Tanja Ilic Tanja.ilic@atosorigin.com +46 708 51 5252