AU-System avser att noteras på Stockholms fondbörs

AU-System avser att noteras på Stockholms fondbörs AU-System Aktiebolag (publ) avser, under förutsättning att marknadsvillkoren tillåter, att noteras på Stockholms fondbörs. Morgan Stanley Dean Witter är huvudrådgivare, dessutom medverkar Carnegie AB och Robertson Stephens International som rådgivare i transaktionen. Kontaktpersoner: Jan Bengtsson, Ekonomichef Donal Quigley AU-System AB Morgan Stanley Dean Witter Tel: +46 70 512 98 08 Tel: +44-7770 462 666 Om AU-System AU-System är en ledande leverantör av konsulttjänster och lösningar för utvecklingen av avancerade Internet- och trådlösa teknologier, applikationer och relaterade tjänster. Genom samgåendet med Sandberg|Trygg, Sveriges ledande Business-to-Business byrå, erbjuder företaget även integrerade marknadskommunikationstjänster. Stora kunder är Ericsson, Telia, MeritaNordbanken och Singapore Telecom. AU-System grundades 1974 och har för närvarande drygt 700 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Lund, Malmö, Östersund och Singapore. För mer information Se www.ausys.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00630/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/19/20000519BIT00630/bit0002.pdf