AU-System bygger Internettjänst för arbetssökande i Europa

AU-System bygger Internettjänst för arbetssökande i Europa AU-System har fått i uppdrag av Arbetsmarknadsstyrelsen (AMS) att bygga den europeiska CV-databas som AMS utvecklar åt EU-kommissionen; European Jobseekers Database (EJD). Uppdraget innebär en ökad internationell närvaro för AU-System som aktivt satsar på att bredda sin verksamhet utanför Sverige. Syftet med European Jobseekers Database är att arbetssökande som letar efter anställning i ett annat EU-land ska ha möjlighet att lägga ut sitt CV på en webbplats och att arbetsgivare erbjuds möjligheten att få tillgång till dessa CV. Strukturen för EJD:s webbplats baseras på de lösningar, som AU-System tidigare har tagit fram för AMS. - Vi ser det som ett stort förtroende att få bygga upp European Jobseekers Database, säger Johan Nyberg, affärsenhetschef på AU-System. Det är ett gott betyg till AMS som europeiskt ledande innehållsleverantör och till AU-System som leverantör av teknisk spetskompetens. AMS har en av Sveriges mest välbesökta webbplatser och i en undersökning gjord av tidningen Internet World rankades den bland Sveriges fem bästa webbplatser år 2000. För ytterligare information, kontakta: Johan Nyberg, Affärsenhetschef Tel: 070-529 21 15 Om AU-System AU-System är ett ledande konsultföretag inom mobilt Internet. Genom dotterbolaget SandbergTrygg erbjuder bolaget även integrerade marknads- kommunikationstjänster. Stora kunder är Ericsson, Telia, Scania, MeritaNordbanken och Singapore Telecom. AU-System grundades 1974 och har för närvarande mer än 850 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Östersund, Umeå, London, San Diego, Bangkok och Singapore. AU-System är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolen AUS. För mer information se www.ausys.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/05/20001005BIT00810/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/05/20001005BIT00810/bit0002.pdf