AU-System i strategiskt samarbete med världsledande företag

AU-System i strategiskt samarbete med världsledande företag AU-System har tecknat en avsiktsförklaring kring en strategisk allians med en världsledande leverantör på IT-området. Samarbetet är främst inriktat på mobila affärslösningar, där de båda företagen redan idag erbjuder unik kompetens. Samarbetspartnern kommer i samband med AU-Systems förestående börsintroduktion också att teckna och tilldelas aktier i bolaget och blir därmed en av AU-Systems större ägare. Information: Som tidigare meddelats inbjuder AU-System AB till presskonferens med anledning av den förestående börsintroduktionen. Tomas Franzén, VD, och Jan Bengtsson, ekonomichef, kommer att presentera företaget samt ge detaljer kring det strategiska samarbetet. Representanter från samarbetspartnern kommer även att finnas på plats. Datum:Måndagen den 5 juni 2000 Tid: 9.30-11.00 Plats:Spegelsalen, Grand Hotel, Stockholm För ytterligare informationkring presskonferensen, kontakta: AU-System Christina Aili, Marknadskoordinator Tel: 070-595 42 66 Om AU-System AU-System är en ledande leverantör av konsulttjänster och lösningar för utvecklingen av avancerade Internet- och trådlösa teknologier, applikationer och relaterade tjänster. Genom samgåendet med Sandberg|Trygg, Sveriges ledande Business-to-Business byrå, erbjuder företaget även integrerade marknadskommunikationstjänster. Stora kunder är Ericsson, Telia, MeritaNordbanken och Singapore Telecom. AU-System grundades 1974 och har för närvarande drygt 730 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Östersund och Singapore. För mer information se www.ausys.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00450/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00450/bit0002.pdf