AU-System noteras på OM Stockholmsbörsen

AU-System noteras på OM Stockholmsbörsen AU-System Aktiebolag (publ) har för avsikt att noteras på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolen AUS. Första noteringsdag förväntas bli den 21 juni. Teckning av aktier kan göras under perioden 5- 15 juni. Transaktionen omfattar totalt 30 miljoner aktier bestående av en nyemission om 5,5 miljoner aktier samt en försäljning av 24,5 miljoner aktier från bolagets huvudägare, Schroder Ventures och Ericsson. Därutöver kan ytterligare upp till 4,5 miljoner aktier komma att erbjudas inom ramen för en övertilldelningsoption. Priset förväntas fastställas inom intervallet 40 till 55 kronor per aktie, vilket motsvarar en värdering av bolaget på mellan 3,5 till 4,7 miljarder kronor. Bolaget kommer, efter kostnader för erbjudandet, att tillföras cirka 228 miljoner kronor, baserat på ett pris i mitten av prisintervallet. Detta kommer huvudsakligen att användas för att finansiera AU-Systems internationella expansion och bolagets fortsatta tillväxt i Sverige samt för att återbetala vissa skulder. Morgan Stanley Dean Witter är huvudrådgivare för transaktionen, dessutom medverkar Carnegie och Robertson Stephens International. Prospekt och anmälningssedel finns tillgängligt hos Carnegie, telefon 08- 676 85 40, hos AU-System, telefon 08-726 75 00, samt på AU-Systems hemsida www.ausys.se från och med måndag den 5 juni. Information: Med anledning av den förestående börsnoteringen inbjuder AU-System AB härmed till presskonferens där Tomas Franzén, VD, och Jan Bengtsson, ekonomichef, presenterar företaget. Datum:Måndagen den 5 juni 2000 Tid: 9.30-11.00 Plats:Spegelsalen, Grand Hotel, Stockholm För ytterligare information, kontakta: AU-System Carnegie Tomas Franzén, VD Lars-Erik Sjöberg Tel: 070-576 32 05 Tel: 08-676 85 63 Christina Aili, Marknadskoordinator Åsa Bergstrand Tel: 070-595 42 66 Tel: 08-676 88 79 Om AU-System AU-System är en ledande leverantör av konsulttjänster och lösningar för utvecklingen av avancerade Internet- och trådlösa teknologier, applikationer och relaterade tjänster. Genom samgåendet med Sandberg|Trygg, Sveriges ledande Business-to-Business byrå, erbjuder företaget även integrerade marknadskommunikationstjänster. Stora kunder är Ericsson, Telia, MeritaNordbanken och Singapore Telecom. AU-System grundades 1974 och har för närvarande drygt 730 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Östersund och Singapore. För mer information se www.ausys.se. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00340/bit0002.pdf