AU-System och Navision Software inleder strategiskt samarbete

AU-System och Navision Software inleder strategiskt samarbete AU-System och Navision Software, global leverantör av affärssystem åt små och medelstora företag, ska tillsammans utveckla WAP-applikationer till affärssystemet Navision Financials. Genom samarbetet kommer Navisions drygt 1000 svenska kunder att via mobila terminaler få tillgång till affärssystemet. - Det här avtalet kommer att gagna våra svenska kunder som efterfrågar mobila tjänster, säger Arne Röber, VD för Navision Software Svenska AB. Vårt samarbete med AU-System blir omfattande och har stora förutsättningar att vidgas till ett internationellt åtagande företagen emellan. AU-System kommer via samarbetet ges tillgång till källkoden i affärssystemet Navision Financials för att utveckla väl fungerande applikationer till systemet. Med hjälp av utbildning från AU-System kommer Navision Softwares personal att kunna utveckla applikationer i företagets egen utvecklingsmiljö. - Navision Softwares starka globala marknadsposition öppnar en ny och intressant marknadskanal för våra trådlösa applikationer, säger Anders Franzén, affärsområdeschef hos AU-System. Navision är mycket framgångsrika inom segmentet små och medelstora företag och tillsammans kan vi ytterligare bredda deras erbjudande till dessa företag. I Navision Softwares monter under mässan e-business Software i Sollentuna den 3 till 4 maj kommer representanter från AU-System att presentera applikationer som användare av Navision Financials kommer att kunna dra nytta av. Om AU-System AU-System erbjuder kvalificerade konsulttjänster för rådgivning, systemutveckling och affärsutveckling inom tele-, data- och mobil kommunikation. Efter samgåendet med business-to-business byrån Sandberg|Trygg erbjuds även tjänster för marknadskommunikation. Stora kunder är Ericsson, Telia, MeritaNordbanken och SingTel. AU-System grundades 1974 och har idag totalt 700 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Lund, Malmö, Östersund och Singapore. Företaget ägs av den internationella investeraren Schroder Ventures (75%) och Ericsson (25%). För mer information se www.ausys.se Om Navision Software Navision Software, som grundades 1984, är en ledande internationell leverantör av innovativa affärssystem. Företaget är sedan mars 1999 noterat på Köpenhamns Fondbörs. Navisions system säljs i ett världsomfattande nätverk av fler än 800 Navision Solution Centers med sakkunnig personal som erbjuder anpassade system, utbildning, support och professionell service. Navision Softwares styrka är att arbeta för att vara först på marknaden med ny avancerad teknologi i system för redovisning och affärsstyrning. Bland Navision Softwares kunder återfinns: adidas-Salomon AG, Bang & Olufsen A/S, BASF AG, BMG Entertainment International GmbH, Egmont Entertainment, , Hoechst AG, McDonalds, PriceWaterhouseCoopers, Royal Copenhagen A/S och Steinway & Sons. Bland svenska kunder finns Blic AB, Hallberg-Rassy Varvs AB, Göteborgs Spårvägar AB och LundEastern. Företaget har huvudkontor i Vedbaek, Danmark. För mer information se www.navision.com eller www.navision.se För mer information, kontakta: Arne Röber Anders Franzén Verkställande Chef, affärsenhet Interactive direktör Enterprise Solutions Navision Software AU-System AB Svenska AB Tel: 08 - 750 44 00 Tel: 070 - 526 75 15 E-post: E-post: arne.rober@navision.se anders.franzen@ausys.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/06/20010306BIT00380/bit0003.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/06/20010306BIT00380/bit0003.pdf