SandbergTrygg förvärvar Item Interactive

SandbergTrygg förvärvar Item Interactive SandbergTrygg, ett helägt dotterbolag till AU-System AB, förvärvar konsultbyrån Item Interactive, med nio anställda. Genom förvärvet kompletterar SandbergTrygg sin integrerade kompetens inom formgivning och systemutveckling för webb och mobila tjänster. - Item Interactive består av mycket erfarna Internetkonsulter som har lyckats integrera webbformgivning med systemutveckling fullt ut, säger Sven Sandberg, VD på SandbergTrygg. Item Interactive kommer att integreras med SandbergTrygg i Göteborg. Bland bolagets kunder finns Telia, Halebop, IFS, Stena Line, Göteborgs Filmfestival och nyhetsportalen 24timmar. - Affären stärker också vår position på Göteborgsmarknaden. Vi kommer in på nya kunder och stärker samtidigt banden till två viktiga befintliga kunder, Stena Line och IFS, kommenterar Sven Sandberg. Item Interactive, grundades i oktober 1998, och redovisade 1999 (15 månader) en omsättning på 9,7 Mkr och ett rörelseresultat (EBIT) på 0,9 Mkr. SandbergTrygg förvärvar samtliga aktier i Item Interactive för totalt 12,15 Mkr och betalar kontant. För ytterligare information, kontakta: Sven Sandberg, VD SandbergTrygg Tel: 070-575 28 05 Om SandbergTrygg SandbergTrygg är ett helägt dotterbolag till O-listenoterade AU-System AB. Med 100 medarbetare är SandbergTrygg starkast i Norden inom marknadskommunikation till beslutsfattare i företag. Byrån erbjuder också affärsutveckling, marknadsföringsrådgivning och webb/multimediautveckling. SandbergTrygg har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Stora kunder är Ericsson, Telia, ABB, Scania, IFS, Stena, Electrolux, StoraEnso, Svedala och SKF. För mer information se www.sandbergtrygg.se. Om AU-System AU-System är ett ledande konsultföretag inom mobilt Internet. Genom dotterbolaget SandbergTrygg erbjuder bolaget även integrerade marknads- kommunikationstjänster. Stora kunder är Ericsson, Telia, Scania, MeritaNordbanken och Singapore Telecom. AU-System grundades 1974 och har för närvarande mer än 850 anställda på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Lund, Östersund, Umeå, London, San Diego, Bangkok och Singapore. AU-System är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolen AUS. För mer information se www.ausys.se. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/16/20001016BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/16/20001016BIT00140/bit0002.pdf