Audi satsar mer på evenemang

Audi satsar mer på evenemang För att förstärka Audi Sveriges satsning på event marketing har Niklas Henning anställts som ansvarig för events och sponsring. Han har ett förflutet i både eventbranschen och som alpin landslagsåkare. Niklas Henning, som är 39 år, har under de senaste åren arbetat med events som egen företagare, senast genom K4 Kommunikation. Han har bland annat varit delaktig i produktlanseringar, återförsäljarträffar och publika evenemang, såväl i bilbranschen som inom andra verksamheter. Under åren 1982-1992 tävlade han på landslagsnivå inom alpin skidåkning och har såväl världscupssegrar som OS- och VM-deltagande på sin meritlista. Audi Sverige har valt att satsa allt mer på events som en del i marknadsföringen. Bland annat arrangerar man förarkurser i Åre och Idre samt utställningar och andra evenemang på showroomet Audi Forum i Stockholm och hos återförsäljarna. Dessutom har man ett nära samarbete med det svenska alpina landslaget och är även aktiva inom motorsporten. Audi ska stå för någonting positivt, utöver att det är en bra bil. Framtiden ligger i de mjuka värdena och där kan event marketing hjälpa till att kommunicera vad varumärket står för, säger Niklas Henning. Bilder finns på www.audi.se / Presscenter / Bildarkiv / Reklam/PR Pictures available at: http://www.newsonline.nu/imgway/index.asp?pmid=30797 Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar. 2002 såldes mer än 741 000 nya Audi-bilar i världen. Audigruppen omsätter närmare 23 miljarder euro och har drygt 51 000 medarbetare. Audi i Sverige ingår i Svenska Volkswagen-gruppen. För ytterligare information, kontakta: Marcus Thomasfolk, press- och pr- chef Audi Sverige, e-post: marcus.thomasfolk@audi.se, tel 08-553 896 57, 070-35 896 57 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031020BIT00950/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031020BIT00950/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/22/20031020BIT00950/bild.html Pictures

Om oss

Audi är en internationell tillverkare av premiumbilar och levererade drygt 1,8 MIO nya bilar 2016. Företaget omsatte 59,3 miljarder euro 2016 och har ca 88 000 medarbetare runt om i världen, varav ca 60.000 i Tyskland. Audi är aktivt på mer än hundra marknader globalt och tillverkar bilar i 16 anläggningar i 12 länder. Audi fokuserar på nya produkter och hållbar teknik för framtidens mobilitet. Automobili Lamborghini S.p.A, sportmotorcykeltillverkaren Ducati Motor Holding S.p.A och quattro GmbH är helägda dotterbolag till Audi AG. Audi Sverige ingår i Volkswagen Group Sverige AB.