AudioDev får ny order på DVD R/RW-testare från CMC

AudioDev får ny order på DVD R/RW-testare från CMC AudioDev har nyligen fått en order på testare för såväl DVD+R/RW och DVD- R/RW till CMC Magnetics Corp. i Taiwan. CMC är en av världen största tillverkare av inspelningsbara DVD-skivor. Ordern uppgår till ett värde av ca 14 miljoner svenska kronor. Efterfrågan på inspelningsbara DVD skivor ökar kraftigt hos konsumenterna. Det beror på att priserna på mediet sjunker och att allt fler människor har tillgång till DVD-spelare med inspelningsfunktion. Den ökade efterfrågan på skivor har gjort att investeringar i produktions- och testutrustning har ökat kraftigt hos tillverkarna. Förutom ordern från CMC har AudioDev också fått orders på testare för såväl DVD+R/RW som DVD-R/RW från Ritek som är en annan av världens största tillverkare av denna typ av media. Om AudioDev AB AudioDev (www.audiodev.com) är världsledande tillverkare av testutrustning för CD och DVD. Sedan 1987 har AudioDev framgångsrikt utvecklat en komplett produktserie för marknaden för optiska medier. Våra produkter går under varumärkesnamnet CATS och är kända världen över som branschens de facto-standard för testning av marknadens alla format. Vi erbjuder också ett omfattande servicenätverk, liksom kundanpassad utbildning och oberoende testanalyser via AudioDevs Test Center. AudioDev är sedan september 2000 noterade på Stockholms fondbörs. Kontakta oss för vidare information: Jan Barchan, CEO Tel: +46 40 690 49 49 E-post: jan.barchan@audiodev.com Marielle Noble, Communications & Investor Relation Tel: +46 40 690 4905 E-post: marielle.noble@audiodev.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/29/20030429BIT00210/wkr0001.pdf