Christer Sjöström ny VD i AudioDev

Christer Sjöström ny VD i AudioDev AudioDevs styrelse har utsett Christer Sjöström, för närvarande Executive Vice President Europe på TAC AB, till ny verkställande direktör i AudioDev AB. Christer har varit verksam inom TAC AB sedan 1998 och där drivit upp Europaverksamheten från en omsättning på ca 800 miljoner SEK till dagens ca 2 miljarder SEK. Han har dessförinnan innehaft en ledande position inom ABB Stal, både i Sverige och i USA. Christer är utbildad civilingenjör och innehar också en MBA från Uppsala universitet. "Vi är mycket glada att vi har kunnat rekrytera Christer. Han har en gedigen erfarenhet och kompetens och motsvarar mycket väl den profil som vi sökt för tjänsten" säger Sven Ohlsson, styrelseordförande, AudioDev AB. Christer kommer att tillträda så snart som möjligt efter förhandling med nuvarande arbetsgivare. Christer efterträder Thomas Vonheim som varit tillförordnad VD sedan september 2004. Thomas kommer efter Christers tillträde att återgå till rollen som styrelseledamot i AudioDev. "Det kommer att bli mycket intressant att få leda arbetet på AudioDev. Bolaget är väl positionerat och har en stark finansiell ställning. Jag är övertygad om att min bakgrund och erfarenhet kommer att passa AudioDev väl och bidra till dess framtida utveckling" säger Christer Sjöström. Frågor angående detta pressmeddelande besvaras av: Sven Ohlsson, Styrelseordförande i AudioDev AB Mobil: +46 (0)708-475301 E-post s.e.ohlsson@telia.com Marielle Noble, IR & Communication Tel: +46 (0) 40 690 49 05 Mobil: +46 (0) 709-694980 E-post: marielle.noble@audiodev.com AudioDev i korthet AudioDev är en världsledande tillverkare av testutrustning för kvalitetskontroll av optiska medier så som CD och DVD. Nettoomsättningen 2003 uppgick till 273,0 miljoner kronor och de största marknaderna är USA, Asien och Europa. Huvudkontoret finns i Malmö. AudioDev är sedan september 2000 noterat på Stockholmsbörsen. AudioDevs produkter säljs under varumärkena CATS och Go!. Produkterna i serien CATS är högprecisionstestare för kvalitetstestning av marknadens alla format. Go! är ett nytt varumärke med produkter optimerade för processkontroll. AudioDev erbjuder också ett omfattande servicenätverk, liksom kundanpassad utbildning och oberoende testanalyser via AudioDevs TestCenter. Några av AudioDevs kunder är Technicolor, Ritek Global Media, Microsoft, EMI, Moser Baer India, Pioneer, Cinram, Panasonic och CMC. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/01/20041101BIT20290/wkr0001.pdf