Delårsrapport för AudioDev AB (publ) 1 januari- 30 september 2003

Delårsrapport för AudioDev AB (publ) 1 januari- 30 september 2003 · Nettoomsättningen januari-september ökade med 31% till 214,6 (163,6) miljoner kronor. · Resultatet efter finansiella poster förbättrades med 56% under perioden till 46,8 (30,0) miljoner kronor. · Resultatet per aktie uppgick till 2,05 (1,28) kronor. · Perioden präglas av hög efterfrågan på testutrustning för inspelningsbar DVD (DVD-R/RW). För mer information, var vänlig kontakta: Peter Ragnarsson, Chief Executive Officer Tel: +46 40 690 49 00 e-mail: peter.ragnarsson@audiodev.com Anna Thelander, Chief Financial Officer Tel: +46 40 690 49 42 Mobile: +46 709 694920 e-mail: anna.thelander@audiodev.com Marielle Noble, Investor Relations Mobile: +46 709 694980 e-mail: marielle.noble@audiodev.com AudioDev är en världsledande tillverkare av testutrustning för kvalitetskontroll av optiska medier så som CD och DVD. Moderbolaget har sitt huvudkontor i Malmö, vilket utgör basen för verksamheten i Europa. Sälj- och servicekontor i USA, Hong Kong och Taiwan ansvarar för de amerikanska och asiatiska marknaderna. Utöver detta har AudioDev byggt upp ett nät av agenter i samtliga länder och regioner av väsentlig betydelse. AudioDevs produkter säljs under varumärkena CATS och Go!. Produkterna i serien CATS är kända som branschens de facto-standard för kvalitetstestning av marknadens alla format. Go! är ett nytt varumärke med produkter optimerade för processkontroll. AudioDev erbjuder också ett omfattande servicenätverk, liksom kundanpassad utbildning och oberoende testanalyser via AudioDevs Test Center. Några av AudioDevs kunder är Technicolor, Ritek Global Media, Microsoft, EMI, Warner, Sonopress, Pioneer, Cinram, Panasonic, MBI och CMC. AudioDev är sedan september 2000 noterat på Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/24/20031024BIT20170/wkr0001.pdf Hela rapporten