Peter Ragnarsson - Ny VD i AudioDev

Report this content

Peter Ragnarsson ny VD i AudioDev AB. Till ny verkställande direktör i AudioDev AB har utsetts Peter Ragnarsson, för närvarande verkställande direktör i Axis AB. Ragnarsson tillträder sin nya befattning senast den 15 augusti och efterträder då Jan Barchan, tillika huvudaktieägare i bolaget, som framgångsrikt lett AudioDev under tolv år. Under denna tid har bolagets omsättning ökat från 5 miljoner kronor till över 200 miljoner kronor. AudioDev noterades på Stockholms Fondbörs i september 2000 och i samband med detta deklarerade Jan Barchan att börsintroduktionen också var en förberedelse för ett VD-byte. Det är nu en lämplig tidpunkt att genomföra detta byte, säger Jan Barchan, som också meddelar sin avsikt att tills vidare behålla ägarskapet i bolaget på cirka 60 %. Ambitionen är dock fortsatt att vid lämpligt tillfälle minska ägandet till cirka 30 %. Frågor angående detta pressmeddelande besvaras av: Sven Ohlsson, Styrelseordförande i AudioDev AB Tel. +39-0577-349363 Mobil. +46 (0)708-475301 E-post s.e.ohlsson@telia.com Jan Barchan, VD i AudioDev AB Tel: +46 (0)40-690 49 00 Mobil: +46 (0)708-287187 E-post: jan.barchan@audiodev.com Peter Ragnarsson, VD i Axis AB Mobil: +46 (0)708-901811 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/28/20030128BIT00200/wkr0002.pdf