Per Lindeberg ny vd för Aura Light

Per Lindeberg har utsetts till ny vd för det svenska belysningsföretaget Aura Light International AB. Per kommer närmast från Sonepar Group, där han bland annat arbetat som vd för Oakwell Group.

Per Lindeberg har lång erfarenhet av ledande roller inom större multinationella företag samt från branscher med snabb teknisk utveckling. Han har även varit med och grundat flera framgångsrika företag.

-   Vi välkomnar Per Lindeberg till Aura Light och vi är säkra på att hans erfarenheter kommer vara en stor tillgång för Aura Light, säger Lennart Sundén, styrelseordförande för Aura Light International AB.

-   Aura Light är ett starkt varumärke som är känt för sin hållbara och innovativa belysning med hög kvalitet. Belysningsbranschen förändras snabbt och jag ser fram emot att vara en del av bolagets framtida utveckling, säger Per Lindeberg.

Per Lindeberg efterträder Martin Malmros som har varit vd för Aura Light i tio år.

-   Vi tackar Martin för hans tio år i tjänst. Martin har framgångsrikt tagit bolaget från att vara en nordisk leverantör av ljuskällor, till en global och hållbar aktör inom belysningslösningar, fortsätter Lennart Sundén.

Stockholm 9 januari 2017

Aura Light International AB

För mer information, kontakta:
Lennart Sundén, styrelseordförande Aura Light International AB,
Per Lindeberg, vd Aura Light International AB,
0738-700 000, per.lindeberg@auralight.com
Ellen Flodin, presskontakt Aura Light International AB,
0725-71 65 00, ellen.flodin@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light är ett belysningsföretag som erbjuder hållbara belysningslösningar till professionella kunder så att de kan minska sina kostnader, sin energiförbrukning och miljöpåverkan. Aura Light är kända för lång livslängd, hög kvalitet och energibesparing, där Aura Lights belysningslösningar kan minska energiförbrukningen med upp till 80 procent. Grunden till Aura Light lades redan 1930 under namnet Lumalampan. Huvudkontoret ligger i Stockholm och belysningslösningarna säljs över hela världen genom  koncernens dotterbolag och återförsäljare. Kunderna hittas främst inom industri, handel och offentlig sektor. Aura Light har cirka 300 anställda och en omsättning på cirka 800 miljoner kronor. Läs mer på www.auralight.se.

Taggar:

Aura Light International AB